جزئیات غیرقانونی بودن فعالیت دانشگاه ایرانیان از دید وزارت علوم



اخبار ,اخبار دانشگاه ,غیرقانونی بودن فعالیت دانشگاه ایرانیان

 

اخبار دانشگاه - حسینی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
جزئیات غیرقانونی بودن فعالیت دانشگاه ایرانیان از دید وزارت علوم

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با تشریح جزئیات غیرقانونی بودن فعالیت دانشگاه ایرانیان، گفت: ‌برای آغاز فعالیت یک موسسه، شرایطی وجود دارد که دانشگاه ایرانیان حائز این شرایط نیست و فعالیت این موسسه غیرقانونی است.

سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه فعالیت یک موسسه نیاز به اخذ شرایطی دارد و باید یک روند دریافت مجوز طی شود، گفت: دانشگاه ایرانیان به تازگی نامه‌ای را برای وزارت علوم ارسال کرده است ولی موسسه و مجموعه آموزشی باید ابتدا به تأیید شورای گسترش آموزش عالی و دفتر موسسات غیرانتفاعی برسد، تاکنون هیچ پرونده‌‌‌ای برای این دانشگاه تشکیل نشده است.

وی افزود: برگزاری آزمون نیز باید با مجوز سازمان سنجش باشد. در صورتی که اقدام دانشگاه ایرانیان بر اساس مجوز نیست، اینکه نامه‌ای را به معاونت آموزشی وزارت علوم فکس کنند کافی نیست بلکه باید روند بررسی اعضای هیأت علمی بر اساس قانون طی شود.

حسینی ادامه داد: اعضای هیأت علمی یک موسسه آموزشی باید تمام وقت باشند در صورتی که دانشگاه ایرانیان افرادی را معرفی کرده است که عضو هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌های دیگر هستند و شرایط و مدارک دیگر نیز کامل نیست بنابراین این دانشگاه مجوزی برای فعالیت ندارد.

اخبار دانشگاه - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------