وزیر علوم: تحریم‌ها نتوانستند پیشرفت‌های علمی ایران را متوقف کند



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تاثیر تحریم‌ها بر پیشرفت های علمی

اخبار دانشگاه - وزیر علوم: تحریم‌ها نتوانستند پیشرفت‌های علمی ایران را متوقف کند

وزیر علوم در دیدار با دکتر اولیویا موچه‌نا وزیر علوم زیمبابوه بر آمادگی دانشگاه های کشورمان برای پذیرش دانشجویان زیمبابوه تاکید کرد.

 در دیدار وزرای علوم ایران و زیمبابوه ، دکتر فرجی دانا با اشاره به پیشرفت های علمی و تکنولوژی کشورمان گفت: در حال حاضر 4.5 میلیون دانشجو در کشور ما مشغول به تحصیل هستند و تقریباً در کلیه رشته های تحصیلی ، ما بالاترین سطوح پذیرش دانشجو را داریم رشته‌هایی که اکثر آنها قبل از انقلاب وجود نداشتند.

 

وی در ادامه به تحریم های اعمال شده علیه ایران اشاره کرد و افزود: موفقیت های امروز ایران در زمینه علم و فناوری نشان می‌دهد که تحریم ها نتوانستند روند پیشرفت علمی ما را متوقف سازند.

 

وی در پایان با تاکید بر اهمیت گسترش روابط علمی، به خصوص با کشور زیمبابوه، آمادگی کشورمان را برای تبادل دانشجو و استاد با آن کشور اعلام کرد.

 

خانم اولیویا موچه نا نیز در این دیدار هدف خود را از این سفر در راستای اصلاح سیاستهای علمی و دانشگاهی کشورش اعلام کرد و گفت: کشور ما نیز با محدودیت‌ها و تحریم ها روبرو است و استادان ما نتوانسته اند از فرصت های مطالعاتی استفاده کنند.

 

وزیرعلوم زیمبابوه با اشاره به عدم موفقیت کشورش در تجاری سازی یافته‌های پژوهشی، خواهان گسترش روابط علمی ایران و استفاده از تجارب کشورمان، به خصوص در زمینه نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی شد.

 

گفتنی است در آغاز این دیدار، دکتر سالارآملی رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، گزارشی از وضعیت آموزش عالی ایران ارائه کرد و شاخصهای مهم آموزش عالی در کشورمان را برشمرد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------