ورود دیوان محاسبات به بورسیه های غیر قانونی



اخبار ,اخبار دانشگاه ,بورسیه های غیر قانونی

اخبار دانشگاه - ورود دیوان محاسبات به بورسیه های غیر قانونی

رییس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی از ارسال پرونده بورسیه های غیرقانونی به کمیسیون اصل 90 خبر داد و گفت: سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز همزمان با بررسی آن در مجلس به این پرونده ها ورود پیدا کرده اند.

«جواد هروی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره حضور چند روز قبل مسوولان بخش دانشجویی و بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: به عنوان رییس کمیته دانشگاهیان کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام می کنم که پس از جلسه ای که با مسوولان فعلی و اسبق بورسیه وزارت علوم داشتیم موارد و موضوعاتی بطور شفاف بیان شد و آنها نیز پاسخ دادند که از نظر من پاسخ ها قانع کننده نبود.

 

وی تصریح کرد: در این جلسه مسوولین کنونی بر این عقیده بودند که بورسیه ها غیرقانونی است و مسوولین قبلی نیز بر این اعتقادند که این قوانین حقوقی معانی دیگری داشته که از لابلای آن مفاهیم، اقدام به انجام چنین کاری کرده اند.

 

هروی خاطر نشان کرد: آنچه که گزارش معاونت دانشجویی وزارت علوم مطرح شده، مستند به آمار و دلایلی است که در این معاونت وجود دارد، اما متاسفانه برخی ها در قبال تخلفاتی که انجام شده است، مفاهیم دیگری را مطرح کرده اند مثلا اگر معدل فوق لیسانس یک نفر زیر 16 بوده است با معدل لیسانس آن جمع می شود و به بالای 16 می رسد که این از نظر من غیرقانونی بوده و مقبول نیست.

 

وی درباره وثیقه افراد برای بازگشت به کشور پس از گذراندن دوران تحصیل خود در خارج گفت: مسوولین گذشته می گویند افرادی که رفته و هنوز نیامده اند وجیه المله هستند، حالا که اصرار وجود دارد بیاییم و از وی وثیقه بگیریم، که از نظر من این تخلف بوده و پذیرفتنی نیست.

 

نماینده مردم قئنات در مجلس تصریح کرد: با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد و کمیسیون اصل 90 نیز آن را پیگیری خواهد کرد، یعنی این پرونده را کمیسیون آموزش و تحقیقات به کمیسیون اصل 90 ارجاع و ارسال خواهد کرد.

 

وی با اعلام وجود سه هزارو دو دانشجوی بورسیه غیرقانونی اظهار داشت: بطور مثال در دانشگاه های علامه طباطبایی، خوارزمی و گیلان حدود 259 بورسیه غیرقانونی وجود دارد که البته سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز در این قضیه ورود پیدا کرده اند و در حال رسیدگی همزمان هستند.

اخبار دانشگاه - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------