جنگ 90 دقیقه‌ای دانشجویان با امتحانات



اخبار ,اخبار دانشگاه , امتحانات همزمان با بازی‌های تیم ملی

 

اخبار دانشگاه - برای امتحانات همزمان با بازی‌های تیم ملی فکری شود
جنگ 90 دقیقه‌ای دانشجویان با امتحانات

جام جهانی فوتبال رخدادی است که هر چهار سال یک بار میلیون‌ها انسان علاقه‌مند را به سمت خود می‌کشاند و به جایی رسیده است که غیر فوتبالی‌ها هم آن را یک جنگ رو در روی 90 دقیقه‌ای می‌بینند.

 همزمان با این رویداد جهانی، امتحانات سرنوشت‌ساز پایان ترم دانشجویان برگزار می‌شود و این همزمانی التهاب امتحانات و مسابقات را برای دانشجویان دو چندان کرده است.

هرچند بسیاری از دانشجویان با توجه به حضور تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات از مسئولان وزارت علوم انتظار داشتند برای این تداخل و همزمانی چاره و تدبیری می‌اندیشیدند، اما متاسفانه این اتفاق با اما و اگرهای مختلف رخ نداد و امتحانات بدوت تغییر زمانی طبق تقویم اعلامی برگزار شد.

علی بی‌غمیان عضو هیات علمی دانشگاه از منظر دیگری نیز به این موضوع می‌پردازد که براساس آن دروس تخصصی اولین قربانیان همزمانی امتحانات و مسابقات و تعطیلات طولانی ترم دوم دانشگاه‌هاست.

وی به خبرنگار ایسنا می‌گوید: به عنوان نمونه دروسی که زیر شاخه رشته عمران است مانند تحلیل سازه، بتن و فولاد از دشوارترین مباحث عمران است که برای یادگیری نیاز به تمرکز زیادی دارد و حداقل 15 الی 20 جلسه وقت برای آموزش این دروس نیاز است. این در حالیست که ترم دوم سال تحصیلی 92-93 بیشترین روزهای تعطیل نوروزی را سپری کرد و کلاس‌های جبرانی نیز یه دلیل دلیل عدم حضور دانشجویان آنچنان موثر واقع نشد.

این استاد گروه عمران هم‌زمانی امتحانات تخصصی با شب بازی‌های ایران و عدم تغییر برنامه این چند بازی را بی تدبیری مسئولان امر می‌خواند و اضافه می‌کند که اگر به جای جام جهانی انتخابات در پیش رو داشتیم همه مسئولان دست به دست هم می‌دادند و زمان امتحانات را مانند سال گذشته برنامه ریزی می‌کردند، اما فکر نمی‌کنم شور و هیجان جام جهانی برای جوانان کمتر از انتخابات باشد و نیاز به زمان‌بندی بهتری داشت.

به اعتقاد وی، اگر فکر می‌کنیم سطح آموزشی کشورمان ضعیف است درصد زیاد آن همین مسایل جزئی مانند تعطیلی‌های بی رویه در طول یک سال تحصیلی است به طوری که در روزهایی که نباید، دانشگاه تعطیل می‌شود، ولی درباره یک رویداد بین‌المللی که میلیون‌ها جوان و دانشجو طرفدار دارد، تدبیری اندیشیده نمی‌شود.

بیغمیان تعداد روز مفید آموزش درس تخصصی عمران را در این ترم کمتر از دو هفته می‌خواند که این موضوع علاوه بر کاهش کیفیت، شانس و درصد قبولی دانشجویان را کاهش می‌دهد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------