توضیحات معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره سه ترمه شدن دانشگاه



اخبار ,اخبار دانشگاه ,سه ترمه شدن دانشگاه

 

اخبار دانشگاه - معاون آموزشی دانشگاه آزاد:
بحث سه ترمه شدن در دانشگاه مطرح نیست

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این که به هیچ وجه بحث سه ترم شدن در دانشگاه آزاد مطرح نیست، گفت: آنچه که از سوی رییس دانشگاه آزاد مطرح شده به معنای آن بوده که در تابستان مدت زمان خالی دانشگاه را تجمع کنیم و واحدهای بیشتری ارائه کنیم که در همین راستا ترم تابستان امسال به 8 واحد افزایش یافته و تابستان سال آینده نیز به 10 واحد ارتقاء خواهد یافت.

حسین غریبی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در نظام دانشگاهی ما چه در وزارت علوم و چه در دانشگاه آزاد نظام سه ترمه وجود ندارد و نظام‌های دو ترمه پایدار خواهد بود. آنچه که گفته شده دو ترم به اضافه ترم تابستان است که به معنای سه ترمه شدن نیست و همیشه نیز در نظام آموزش عالی بوده است.

معاون آموزش دانشگاه آزاد با بیان اینکه واحدهای بسیار بزرگ و جامع دانشگاه آزاد که محدودیت ندارند حداقل 8 واحد درسی برای هر دانشجو باید ارائه کنند، افزود: هر دانشویی در هر کجای کشور اعم از واحدهای کوچک یا بزرگ که دروس آنها ارائه شده می‌توانند میهمان شوند و واحدهای مبداء موظف به موافقت هستند و موافقت نکردن آنها تخلف مدیریتی محسوب می‌شود و برخورد خواهند شد.

وی افزود: واحد مقصد نیز اگر صندلی خالی داشته باشد موظف هستند که دانشجو را بپذیرد و همچون گذشته نیاز به اخذ مجوز از سازمان مرکزی نیست.

غریبی در مورد شهریه‌های واحدها نیز گفت: شهریه های واحدهای تابستانی با توجه به نوع واحدها متفاوت است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد درباره تعداد واحدهایی که دانشجویان در تابستان مجاز به اخذ آن هستند، اظهار کرد: دانشجویان در دانشگاه‌های جامع اجازه اخذ حداکثر 8 واحد را در ترم تابستانی دارند و قرار است تا در تابستان سال آینده به 10 واحد افزایش یابد. علاوه بر آن دانشجویان در دانشگاه‌های معمولی دانشگاه آزاد از جمله واحدهای کوچک، متوسط، بزرگ و مرکزی همچون گذشته 6 واحد را ارائه خواهند کرد. البته لازم به ذکر است دانشگاهی اگر تمایل به ارائه 8 واحد داشته باشد ممانعتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام واحدها همچون سال گذشته آمادگی کامل برای ارائه شش واحد در تابستان را دارند، افزود: واحدهایی که تابستان 8 واحد ارائه می‌دهند مدت زمان ارائه دروس نیز از 6 هفته به 8 هفته افزایش یافته است، ضمن اینکه ترم تابستانی از اول تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

غریبی در مورد زمان ثبت نام ترم تابستانی نیز گفت: ثبت نام از اول خردادماه آغاز شده و بنا بود تا پایان خردادماه باشد، اما چون تابستان کمی با تاخیر آغاز شد، هفته اول تیرماه نیز دانشجویان مهلت ثبت نام خواهند داشت. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------