جزئیات ثبت نام در پردیس خودگردان/شهریه برای پذیرش دکتری



اخبار ,اخبار دانشگاه ,ثبت نام در پردیس خودگردان

اخبار دانشگاه - شهریه 54 و 66 میلیون تومانی برای پذیرش دکتری/ جزئیات ثبت نام در پردیس خودگردان

جزئیات ثبت نام در آزمون نیمه متمرکز دوره های پردیس خودگردان دانشگاه ها در مقطع دکتری 93 به همراه شهریه های این دوره اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در آزمون در روزهای 17 و 22 تیرماه انجام می گیرد و داوطلبان می توانند اطلاعات خود را نیز روزهای 17 تا 24 ثبت و ویرایش کنند.

اطلاعیه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از روز 17 شهریورماه منتشر می شود و داوطلبان در روزهای 18 تا 20 شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

آزمون نیمه متمرکز دوره های پردیس خودگردان دانشگاه ها در مقطع دکتری 93 جمعه 21 شهریورماه برگزار می شود و نتایج آزمون به صورت کارنامه اواسط مهرماه 93 اعلام می شود.

دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 93 در یکی از مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای فارغ التحصیل می شوند منحصرا مجاز به انتخاب کد رشته های تحصیلی نیمسال دوم (بهمن ماه) دانشگاه ها هستند.

دوره های تحصیلی پردیس خودگردان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی برگزار می شود و پرداخت کلیه هزینه های تحصیلی دانشجو در طول دوره تحصیلی به عهده دانشجو خواهد بود.

رشته امتحانی انتخابی داوطلبان در دوره دکتری باید متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنها و مطابق با جدول مربوطه باشد. همچنین دارندگان مدرک معادل برای اطلاع از امکان شرکت در آزمون باید به دفترچه ثبت نام مراجعه کنند.

آزمون نیمه متمرکز دوره های پردیس خودگردان دانشگاه ها در مقطع دکتری 93 در 7 گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر ، دامپزشکی و زبان برگزار می شود و ضریب مجموعه دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد 4 و ضریب آزمون درس زبان انگلیسی یک و ضریب آزمون درس استعداد تحصیلی است.

شهریه در دوره های پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در مقطع دکتری 93 بر اساس مصوبات هیات امنای دانشگاه ذیربط و حداکثر در رشته های تحصیلی گروه علوم انسانی 54 میلیون تومان (540 میلیون ريال) و در سایر گروه های 66 میلیون تومان (660 میلیون ريال) است.

پس از برگزاری آزمون نتایج در قالب کارنامه به داوطلبان ارائه می شود. کارنامه آزمون شامل نمرات خام تمامی دروس، نمره کل نهایی (80 درصد آزمون و 20 درصد معدل تراز) رتبه در سهمیه و رتبه کل خواهد بود. اطلاعات تمامی داوطلبان به همراه نمرات در اختیار دانشگاه های انتخاب شده توسط هر داوطلب قرار می گیرد و دانشگاه بر اساس نمره آزمون، بررسی سوابق علمی، آموزشی، پزوهشی و مصاحبه تخصصی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می کند. نتایج نهایی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

20 درصد ظرفیت در هر رشته محل به رزمندگان و ایثارگران واجد شرایط که حد نصاب نمره علمی لازم را احراز کرده باشند، اختصاص می یابد.

همچنین بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب مورخ 29 فروردین 89 مجلس شورای اسلامی، 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان آموزش رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص می یابد.

اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------