علت خالی ماندن 70 درصد صندلی‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌



اخبار ,اخبار دانشگاه , دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌

 

اخبار دانشگاه - علت خالی ماندن 70 درصد صندلی‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از برگزاری هر دو هفته یک بار کمیته‌ای تحت عنوان " سامان‌دهی " خبر داد و گفت: اعضای این کمیته شامل نمایندگانی از مجلس، وزارت علوم و دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی است که برای تصمیم گیری درمورد کل آموزش عالی تشکیل می‌شود.

علی آهون منش در گفت و گو با ایسنا ، با اشاره به وجود مشکلات متعدد افزود: معمولا فرصت رسیدگی به مشکلات دانشگاه‌های غیر انتفاعی در این کمیته به وجود نمی‌ آید.

وی با بیان اینکه مراکز غیر انتفاعی با مشکلات متعددی از جمله مشکل اساسنامه، کمبود ظرفیت و... مواجه است، بار دیگر تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی دانشگاه‌های غیرانتفاعی این است که دانشگاه‌های پیام نور و آزاد خارج از چهارچوب وزارت علوم دانشجو می‌پذیرند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در این راستا به پذیرش دانشجوی فنی مهندسی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: این دانشگاه‌ها بر اساس اساس‌نامه نباید دانشجوی فنی و مهندسی جذب کنند ضمن اینکه شرایط و کیفیت محیط‌های آموزشی آن‌ها برای تحصیل دانشجویان فنی و مهندسی مناسب نیست. چگونه می‌توان یک اتاق کوچک را برای دانشجویی که هوا و فضا یا مهندسی کشاورزی می خواند مناسب دانست؟

وی در ادامه بااشاره به مشکل صندلی‌های خالی دانشگاه‌های غیر انتفاعی اظهار کرد: 70درصد صندلی مراکز غیرانتفاعی خالی مانده است. دانشگاه پیام نور 60درصد از داوطلبان کنکور را جذب می کند در حالی که اگر دانشگاه پیام نور طبق قانون 10 الی 20 درصد دانشجو پذیرش کند مشکل صندلی‌های خالی غیر انتفاعی هم برطرف خواهد شد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------