آیین نامه استعدادهای درخشان در مقطع ارشد ابلاغ شد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,آیین نامه استعدادهای درخشان

 

اخبار دانشگاه - آیین نامه استعدادهای درخشان در مقطع ارشد ابلاغ شد/ افزایش اختیارات دانشگاهها در پذیرش

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم از ابلاغ آیین نامه جدید استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی خبر داد که بر اساس این آیین نامه، 10 درصد از دانشجویان بالاترین رتبه ها در مقطع کارشناسی می توانند بدون آزمون در دانشگاهها جذب شوند.

عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره، گفت: آیین نامه جدید استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی به دانشگاهها در پذیرش دانشجو اختیارات بیشتری می دهد.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین نامه، 10 درصد از دانشجویان بالاترین رتبه ها در مقطع کارشناسی می توانند بدون آزمون در دانشگاهها جذب شوند و اگر ظرفیت این 10 درصد تکمیل نشد و دانشجویان مراجعه ای برای پذیرش نداشتند، دانشگاهها می توانند گروه دیگری از دانشجویان را تا 10 درصد پذیرش کنند.

وی به یک شرط جدید پذیرش دانشجویان در این دوره اشاره کرد و افزود: برای دانشگاهها شرط معدل قرار داده نشده و این معدل از دانشگاهی به دانشگاه دیگر بر اساس رشته ها کاملاً متفاوت است. دانشجویانی که 6 نیمسال و 110 واحد درسی را گذرانده باشند می توانند برای پذیرش در این دوره درخواست خود را ارسال کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تاکید کرد که تمام دانشجویان دانشگاههای غیردولتی، آزاد و پیام نور به شرط رعایت شرایط اختصاصی دانشگاهها می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

نوه ابراهیم اعلام کرد که این آیین نامه بیشتر برای دانشجویان برگزیده در المپیادهای علمی، خوارزمی و فارابی در نظر گرفته شده که می توانند در دوره بدون آزمون پذیرفته شوند.

به گزارش مهر، این آیین نامه توسط رضا فرجی دانا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ و روز گذشته به دانشگاههای کشور ابلاغ شد.
اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------