جزئیات دستور وزیر بهداشت برای افزایش ظرفیتهای پزشکی کنکور



اخبار ,اخبار دانشگاه ,افزایش ظرفیتهای پزشکی کنکور

 

اخبار دانشگاه - جزئیات دستور وزیر بهداشت برای افزایش ظرفیتهای پزشکی کنکور/ موافقت با درخواست ظرفیت مازاد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ظرفیت رشته های علوم پزشکی در کنکور 93 گفت: موضوع ظرفیت های علوم پزشکی در کنکور 93 بازنگری می شود و ظرفیتی که وزارت بهداشت اعلام کرده است همچون سال گذشته خواهد بود.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: البته منظور ظرفیتی است که وزارت بهداشت تعیین کرده است که در این زمینه به معاونت آموزشی خواهم گفت که ظرفیت به میزان سال گذشته تعیین شود.

وی افزود: ظرفیت دانشگاه آزاد نیز به همین صورت و مانند سال گذشته باید باشد، ضمن اینکه اگر دانشگاهی ظرفیت مازاد درخواست کرده باشد باید با آن موافقت شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: این ظرفیت ها حداکثر تا اول مهرماه ابلاغ می شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: البته این نکته مهم هم وجود دارد که دانشگاه ها همین حالا هم به دلیل افزایش ظرفیت در گذشته با مشکلات زیادی مواجه اند و بیش از این نمی توانیم به آنها دانشجو تحمیل کنیم.

به گزارش مهر، پس از انتشار دفترچه کنکور سراسری سال 93 و اعلام میزان ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی به خصوص سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص کاهش ظرفیت این سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی گفت: سال گذشته 7 هزار و 300 نفر در این رشته ها پذیرش شدند و امسال پس از اصلاحیه افزایش ظرفیت وزارت بهداشت، در مجموع 6 هزار و 100 نفر امسال در این سه رشته پذیرش می شوند که نسبت به سال گذشته هزار و 100 نفر کاهش دارد.

در عین حال دکتر سیدامیرمحسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شده بود: 3 هزار و 200 نفر ظرفیت اصلی رشته پزشکی است و پس از اضافه شدن 10 تا 15 درصد رتبه های مشترک به میزان 400 نفر ، این عدد به 3 هزار و 600 نفر افزایش می یابد. از سوی دیگر ظرفیت پردیس های خودگردان هم کاهش نداشته است و همانند سال گذشته است.
اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------