پذیرش دانشجوی پولی دکتری در دقیقه 90



اخبار ,اخبار دانشگاه ,دانشجوی پولی دکتری

 

اخبار دانشگاه - پذیرش دانشجوی پولی دکتری در دقیقه 90/ کلاسها با تأخیر شروع می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور در راستای ساماندهی و یکپارچه کردن آزمون دکتری پردیس‌های پولی به صورت متمرکز توسط این سازمان، اعلام کرد از امسال این آزمون توسط سازمان سنجش و در پایان شهریورماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز 93 پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صبح جمعه 21 شهریورماه اعلام شد.

اما نکته اینجاست که این دانشجویان چگونه خود را به کلاس های مهرماه خواهند رساند. اگر در خوشبینانه ترین حالت، سازمان سنجش نفرات پذیرفته شده را ظرف یک هفته به دانشگاه ها معرفی کند باز دانشگاه ها باید روزهایی را برای انجام مصاحبه تعیین کنند که هفته اول مهرماه خواهد بود و سپس بعد از ارزیابی سوابق دانشجویان نفرات برتر و پذیرفته شده را اعلام کنند که عملا نشان می دهد دانشگاه ها نمی توانند کلاس های خود را بدون تاخیر تشکیل دهند.

زمان تشکیل کلاسهای پولی
دکتر محسن کلانتر – معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت دراین رابطه گفت: سازمان سنجش 21 شهریورماه آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز 93 پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را برگزار می کند و متعهد شده است که ظرف یک هفته نتایج را اعلام کند.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت نیز سعی خواهد کرد در اسرع وقت مصاحبه را انجام دهد تا کلاس ها با تاخیر آغاز نشود در نهایت شاید کلاس های این دانشجویان با یک هفته تاخیر تشکیل شود که آن را نیز با برگزاری کلاس در اواخر سال جبران خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت افزود: امسال 180 دانشجوی دکتری عادی و حدود 50 نفر دانشجوی دکتری در پردیس‌های خودگردان دانشگاه علم و صنعت پذیرش می شوند.

وی افزود: رشته های پردیس خودگردان مقطع دکتری دانشگاه علم و صنعت فنی بوده و شهریه این دانشجویان بین 52تا 54 میلیون تومان است.

دکتر سید مهدی قمصری – معاون آموزشی دانشگاه تهران نیز دراین رابطه گفت: امسال مقرر شده سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون دکتری پردیس های خودگردان تمام دانشگاه ها را به صورت متمرکز برگزار کند.

وی ادامه داد: بعد از آزمون افرادی که در محله اول پذیرش شدند برای مصاحبه به دانشگاه ها معرفی می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: سپس دوباره نتایج مصاحبه به سازمان سنجش آموزش ارایه می شود تا افراد برگزیده معرفی شوند.

وی ادامه داد: کلاس های درس این دانشجویان نیز شاید با تاخیر یک تا دو هفته ای مهرماه آغاز می شود.

نادر نعمت الهی- معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این خصوص گفت: فکر نمی کنم مشکلی ایجاد شود سازمان سنجش طوری برنامه ریزی کرده است که کلاس درس این دانشجویان از اول مهرماه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تشکیل شود.

براساس این گزارش؛ ثبت نام برای شرکت در این آزمون منحصرا از شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور از روز شنبه 18 تیرماه آغاز و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز دوشنبه 30 تیرماه پایان یافت.

در این آزمون 24 هزار و 88 داوطلب ثبت نام کردند که 8090 نفر آنها زن و 15 هزار و 998 نفر آنها مرد هستند.

آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز پردیس‌های خودگردان در هفت گروه آزمایشی و 144 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود و ظرفیت پذیرش آزمون دوره دکترای نیمه متمرکز 93 پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی 1561 نفر است که به گفته معاونان اموزشی دانشگاه ها قرار است نتایج یک هفته بعد از آزمون اعلام شود. گفتنی است آزمون دکتری پردیس های خودگردان در سال های گذشته توسط دانشگاه ها برگزار می شد. و به صورت یکپارچه نبود.
اخبار دانشگاه - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------