احمدي‌نژاد در كنكور ارشد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,کنکور ارشد

 

اخبار دانشگاه - احمدي‌نژاد در كنكور ارشد

سوال‌هاي كنكور درباره سياست‌هاي دولت ‌هاي نهم و دهم داوطلبان را غافلگير كرد

اگرچه اين روزها چندان خبري از محمود احمدي‌نژاد نيست اما كنكور كارشناسي ارشد امسال طي هفته گذشته بازهم رييس‌جمهور پيشين را خواسته يا ناخواسته خبرساز كرد.

به نوشته اعتماد، داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد سال93 رشته «علوم سياسي و روابط بين‌الملل» امسال با سوالاتي روبه‌رو شدند كه به رييس دولت نهم و دهم و چگونگي آمدن و قدرت گرفتن او مربوط مي‌شد. سوال از تاريخ معاصر ايران در كنكورهاي رشته‌هاي علوم انساني معمولا به دوران پهلوي دوم، انقلاب اسلامي يا نهايتا دوران سازندگي ختم مي‌شد، اما سوال از تحولات تاريخ معاصر ايران در فاصله سال‌هاي 92-84 در كنكور امسال در كنار سوالاتي كه به دوران ابوالحسن بني‌صدر، دوره سلطنت پهلوي، رضا شاه و... مربوط مي‌شد، به نحوي داوطلبان را براي پاسخ سرگردان كرده بود، چراكه به اعتقاد داوطلبان اين سوالات مشابه سوالات گزينش بود و نمونه آن در سال‌هاي گذشته در كنكورهاي سراسري چندان معمول نبوده است.

 

دليل پيروزي احمدي‌نژاد در انتخابات 84 با گزينه‌هاي پاسخي همچون، شعارهاي مردمگرايانه و حمايت روشنفكران و هنرمندان، حمايت نهادهاي حكومتي و احزاب اصلاح‌طلب، سياست‌هاي انتخاباتي اصولگرايان، شكاف بين اصلاح‌طلبان، حمايت جبهه پايداري، گروه آبادگران، مجاهدين انقلاب و مراجع تقليد يكي از سوالات كنكور كارشناسي ارشد علوم سياسي بود كه هر چهار گزينه براساس تجزيه و تحليل شخصي داوطلبان مي‌توانست پاسخ صحيح باشد.

در سوال ديگري اقدامات احمدي‌نژاد براي توسعه روستاها در كنار اقدامات دولت مصدق، اميني، و شهيد رجايي قرار گرفته بود كه بازهم داوطلبان را براي پاسخ صحيح مردد مي‌كرد. نامه‌هاي ارسالي از سوي احمدي‌نژاد به رهبران سياسي موضوع سوال ديگر درس تحولات سياسي اجتماعي از مشروطيت تاكنون بود كه هر چهار گزينه پاسخ در نظر گرفته شده براي اين سوال نيز مي‌توانست به نحوي صحيح يا غلط باشد.

آزمون كارشناسي ارشد با يك هفته تاخيري كه به سبب بارش برف و شرايط بحراني در شمال كشور به تعويق افتاده بود، در روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در دو نوبت صبح و بعد‌از‌ظهر برگزار شد. داوطلبان در نخستين روز برگزاري اين آزمون به حوزه‌هاي امتحاني مشخص شده رفتند تا سرنوشت سال‌هاي آينده خود را رقم بزنند، اما خبر نداشتند كه قرار است با چند پرسش عجيب در آزمون سراسري كارشناسي ارشد علوم سياسي و روابط بين‌الملل روبه‌رو شوند. سوال‌هايي كه شبيه به گزينش بود تا مطرح كردن مسائل تخصصي و علمي. چون هزاران داوطلب ديگر براي شركت در آزمون علوم سياسي و روابط بين‌الملل راهي اين دانشگاه شدم تا در آزمون شركت كنم.

 

آزمون بر اساس زمان اعلام شده راس 3 بعد‌از‌ظهر برگزار شد. با وجود نظم و امنيتي كه قبل و در حين برگزاري آزمون در محيط اين دانشگاه و جلسه برقرار بود اما داوطلبان با پرسشنامه‌يي داراي چند سوال خاص روبه‌رو شدند. با كمي دقت مي‌شد متوجه واكنش داوطلبان به اين پرسش‌ها شد. واكنشي كه تنها منتهي به نگاهي به دور و بر و ديگر داوطلبان مي‌شد، چرا كه هيچ كار خاصي از داوطلبان در اين زمينه بر نمي‌آمد و بعد از وقفه‌يي دوباره مشغول مشكي كردن گزينه‌هاي سفيد مي‌شدند. اين تعجب حتي بعد از اتمام آزمون هم با آنها همراه بود و از يكديگر در مورد بعضي سوال‌هاي خاص كه جواب‌هاي خاصي را مي‌طلبيد سوال مي‌كردند اما به هيچ جواب قطعي و درستي دست پيدا نمي‌كردند.

اخبار دانشگاه - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------