دانشگاه ایرانیان موافقت رسمی را کسب نکرد



اخبار ,اخبار دانشگاه ,موافقت رسمی دانشگاه ایرانیان

 

اخبار دانشگاه - دانشگاه ایرانیان موافقت رسمی را کسب نکرد

دانشگاه ایرانیان موافقت قطعی را از شورای گسترش کسب نکرده و جذب دانشجو در مهر 93 در این دانشگاه غیر قانونی است.

حسین حسینی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه ایرانیان(احمدی نژاد) مجوز جذب دانشجو را بر اساس موافقت قبلی معاون آموزشی وقت که این موافقت اصولی بوده نه رسمی، دریافت کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این دانشگاه موافقت رسمی در خصوص جذب دانشجو را کسب نکرده است، نمی‌تواند پذیرش دانشجو داشته باشد.

حسینی تصریح کرد: این دانشگاه نه تنها نتوانسته موافقت قطعی را ازشورای گسترش کسب کند، بلکه حتی موافقت قطعی هیچ رشته‌ای را کسب نکرده است. بنابراین اگر در مهرماه سال جاری اقدام به جذب دانشجو در برخی از رشته‌ها را داشته باشد، کاملا غیر قانونی است و باید از نظر حقوقی بررسی شود.

برخورد با فعالیت غیر قانونی دانشگاه ایرانیان
در ادامه سعد الله نصیری قیداری معاون پارلمانی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌هایی که مجوز‌های لازم را نداشته و اساسنامه‌هایشان به تصویب نرسیده و یا هیات موسس‌های آن‌ها ترکیب لازم را ندارند، از نظر قانونی فعالیت آموزشی آن‌ها مخدوش است.

وی افزود: مراجع قانونی و نظارتی و قانون گذار ما را مکلف کرده‌اند که در صورتی که دانشگاهی بدون مجوز قانونی فعالیت کند، با آن‌ها برخورد کنیم.

نصیری قیداری تصریح کرد: فرقی نمی‌کند که دانشگاه توسط چه کسی ایجاد شده، باید مجوز‌های لازم را دریافت کند تا بتواند اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌ها را داشته باشد. چنانچه این دانشگاه اگر مجوز لازم را دریافت کند، می‌تواند اقدام به جذب دانشجو کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه این دانشگاه اقدام به جذب دانشجو در سه رشته فنی و مهندسی، حقوق و ریاضیات کرده و از مهر ماه 93 دانشجو جذب می‌کند، اظهار داشت: این دانشگاه مجوز ندارد و این مسئله نیز بررسی می‌شود.

اخبار دانشگاه - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------