تفاوت بین مدارک سما و دانشگاه آزاد چیست؟



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تفاوت بین مدارک سما و دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - رئیس دانشگاه آزاد:
تفاوتی بین مدارک سما و دانشگاه آزاد نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تجهیز مدارس سما به منظور توسعه رشته های ورزشی، خواستار تهیه برنامه‌ای راهبردی به منظور کیفی سازی و هوشمندسازی مدارس سما و مشارکت در برنامه‌های مهارت محور شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید میرزاده در بیستمین جلسه شورای سازمان سما، با تاکید بر اینکه از نظر ارزش مدرک هیچ تفاوتی بین سما و دانشگاه آزاد نیست، اظهار کرد: در این خصوص باید تبلیغ شود که دانش آموختگان و دانشجویان این سازمان برای ادامه تحصیل می توانند در دانشگاه های دیگر و در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و بالاتر شرکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم چابک سازی سازمان، تصریح کرد: از این پس استخدام نیروها در سما باید با سازمان مرکزی دانشگاه هماهنگ شود و سازمان سما در صورت نیاز می تواند از نیروهای مازاد واحدها استفاده کند و در صورتی که نیروی مورد نیاز موجود نبود مجوز استخدام از سوی دانشگاه آزاد اسلامی صادر خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم تدوین اساسنامه جدید این سازمان تاکید کرد و افزود: اساسنامه سال 72 سما با نیازهای روز قابل استفاده نیست و باید اساسنامه جدیدی در شورای مرکزی دانشگاه تصویب و اختیارات و نیازهای جدید در آن پیش بینی شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد تحولات مدیریتی و درآمدی قابل توجهی در سازمان سما باشیم.

همچنین قلی زاده رییس سازمان سما در سخنانی با معرفی طرحی در خصوص پرونده الکترونیکی دانش آموزی و دانشجویی از آمادگی سما برای اجرای پایلوت این طرح در مدارس هوشمند خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با اجرای آن، امکان جعل مدارک به صفر خواهد رسید.

مصوبات ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای سازمان در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، که مواردی از آن با آرای اعضا مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

در این جلسه به منظور تبدیل سما به مرکز مهارت محوری، مقرر شد پس از اخذ مصوبه هیات های امنا کلیه رشته های کاردانی در آموزشکده های سما تجمیع شود.

موضوع تعیین و انتصاب خزانه دار در سازمان سما و عوامل خزانه دار در واحدهای زیرمجموعه در بخش دیگری از این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد انتصاب خزانه دار در سازمان سما به پیشنهاد سازمان سما صورت گیرد.

همچنین در خصوص واگذاری اختیار تصمیم گیری درباره پروژه های عمرانی در دست احداث سازمان سما به کمیسیون معاملات سازمان سما مقرر شد نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با رعایت چارچوب تعریف شده در سازمان جهت حفظ صرفه و صلاح دانشگاه و سازمان سما در کمیسیون حضور داشته باشد.

افزایش کارانه پرداختی به عوامل اجرایی مدارس خودکفا در بخش دیگری از کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جهت افزایش انگیزه کارکنان پس از تصویب در شورای اداری و مالی تصمیم گیری شود. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------