احیای تعاونی مسکن دانشگاه آزاد/ ایجاد مدارس هوشمند بین‌المللی سما



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تعاونی مسکن دانشگاه آزاد

 

اخبار دانشگاه - میرزاده خبر داد
احیای تعاونی مسکن دانشگاه آزاد/ ایجاد مدارس هوشمند بین‌المللی سما

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌ها و اهداف این دانشگاه، برنامه‌های این دانشگاه را برای سال 93 تشریح کرد.

حمید میرزاده در مراسم سی و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های اصلی این دانشگاه گفت: تاسیس دانشگاه در سال‌های دفاع مقدس که هوش و حواس مردم به جنگ بود یکی از ویژگی‌های اصلی دانشگاه است که توجه به توسعه علمی در زمان جنگ را نشان می‌دهد.

وی همچنین الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت علمی فرهنگی و اجتماعی، رسیدن به رتبه بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان، قرارگرفتن به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد علمی فرهنگی انقلاب را از ویژگی‌های اصلی دانشگاه آزاد دانست و گفت: این دانشگاه نماد واقعی تحقق اصل 44 قانون اساسی است و نمونه عینی توسعه عدالت در آموزش کشور است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به اهداف این دانشگاه تصریح کرد: توسعه علمی و پژوهشی کشور برای تحقق اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشارکت در رفع نیازهای ملی، توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و ... از جمله اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده همچنین به بودجه سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بودجه سال 93 عملیاتی است و متضمن برنامه‌ریزی براساس واقعیت است که این بودجه براساس درآمد و هزینه 4400 میلیارد تومان، از نظر هزینه 5500 میلیارد تومان و از نظر منابع و مصارف 7000 میلیارد تومان است که به جز شهریه از طریق تبدیل به احسن کردن اموال و سرمایه‌گذاری و توسعه تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 قرار است برای اولین بار 12 درصد درآمدهای دانشگاه از منابع به جز شهریه دانشجویان تامین شود.

رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه براساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه شوراهای راهبردی و کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شد گفت: بیش از 750 نفر از دانشمندان، فرهیختگان و اساتید در داخل و خارج دانشگاه در حوزه‌های تخصصی مختلف در امر برنامه‌ریزی به صورت مشاور یا ناظر همکاری می‌کنند.

میرزاده با اشاره به برنامه‌های دانشگاه در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: توسعه کیفیت آموزشی، راه اندازی رشته های چند نظمی، ارتقای مربیان، توسعه و تقویت واحدهای مجازی، توسعه تحصیلات تکمیلی،‌ اصلاح هرم هیئت علمی، ایجاد واحدهای بین‌المللی به ویژه در کشورهای اسلامی و فارسی زبان، جذب 5 هزار عضو هیئت علمی و 6 هزار دانشجوی دکتری در سال 93 اصلاح آیین‌نامه‌ها، اجرای برنامه ترم تابستان، اجرای دوره‌های کوتاه مدت کاربردی برای دانش‌آموزان از طریق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و ... از برنامه‌های آموزشی سال جاری دانشگاه است.

وی همچنین ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و تجاری‌سازی علم را از برنامه‌های پژوهشی دانشگاه عنوان کرد و گفت: پذیرش دکتری پژوهش محور- استاد محور، برقراری پژوهانه تا سقف 30 میلیون تومان برای اعضای هیئت علمی، افزایش شش برابری اعتبار پژوهشی برای پروژه‌های ارشد و دکتری، تخصیص 8 درصد بودجه دانشگاه برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و خرید امکانات، ارائه وام به پژوهشگران برای تجاری سازی علم و ... از برنامه‌های پژوهشی دانشگاه است.

رییس دانشگاه آزاد همچنین به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و سند توسعه فرهنگی، بازتعریف فعالیت‌های فرهنگی، افزایش کرسی‌های آزاداندیشی، حمایت از تشکل‌های سیاسی اسلامی، حمایت از نظریه‌پردازی و ... برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی را تشکیل می‌دهد.

میرزاده همچنین با بیان اینکه حدود 40 درصد بار آموزش پزشکی کشور به عهده دانشگاه آزاد است خاطرنشان کرد: بیش از 44 درصد دانشجویان و 7000 عضو هیئت علمی در دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند بنابراین با تشکیل شورای راهبردی بانوان فرهیخته در دانشگاه از این پس از این بانوان در مدیریت‌های دانشگاه استفاده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های دانشگاه در حوزه دانشجویی اظهار کرد: راه اندازی سیستم اتوماسیون نقل و انتقالات، بیمه سلامت و بیمه تکمیلی دانشجویان، ارائه کارت دانشجویی هوشمند، تامین وام ارزان قیمت برای تامین مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی و ... از برنامه‌های دانشگاه در حوزه پژوهشی است.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه عمرانی در سال 93 پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد به اتمام می‌رسند تصریح کرد: براین اساس در پایان سال 93 یک میلیون و 600 هزار مترمربع به فضای دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد.

میرزاده افزود: همچنین اجرای پنج طرح عمرانی عظیم از جمله تجمیع واحدهای سازمانی دانشگاه آزاد برای سال 93 در دست انجام است.

رییس دانشگاه آزاد همچنین از افزایش سرانه ورزشی دانشجویان به مبلغ 25 هزار تومان خبر داد و گفت: توسعه و ارتقای کیفی مدارس سما، هوشمندسازی آنها و ایجاد مدارس هوشمند بین‌المللی در حوزه مدارس سما مورد تاکید ماست.

میرزاده با اشاره به برنامه‌های دانشگاه در حوزه اداری و مالی تصریح کرد: احیای تعاونی مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی، صرفه جویی در هزینه‌های دانشگاه و نظارت اداری و مالی و حسابرسی دقیق از جمله این برنامه‌هاست. همچنین صیانت از حقوق دانشگاه،‌ رسیدگی به تمامی دعاوی برای احقاق حقوق دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه حقوقی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد باید ماموریت گرا و همگام با استاندارد جهانی شود تاکید کرد: ما باید جامعیت دانشگاه را حفظ کنیم و برای اثربخشی بیشتر دانشگاه درامور اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی بکوشیم. از سوی دیگر دانشگاه آزاد باید دانشگاهی علمی، اسلامی، برتر و کارآفرین باشد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------