بیانیه وزارتخانه درباره انحلال دانشگاه ایران



 

 

بیانیه وزارتخانه درباره انحلال دانشگاه ایران

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی در بیانیه‌ای تاکید کرد: فرآیند آموزش و پژوهش، اداری و مالی، کلیه تعهدات و قراردادها طبق روال سابق انجام می‌شود.

به گزارش مهر در این بیانیه آمده است: "در راستای سیاست‌های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف و راهبردهای علمی، سند چشم‌انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقشه جامع علمی بخش سلامت، شورای گسترش دانشگاه‌ها براساس مسئولیت‌ها و اختیارات در 14 ماه گذشته مصوبات متعددی را تصویب و وزارت متبوع نیز اجرا نموده است."

"یکی از ضرورت‌های زمان جاری و آینده نزدیک آموزش پزشکی، اصلاح ساختار آموزش و مراکز آموزشی می‌باشد. مجموعه آموزشی شهر تهران وابسته به این وزارت متشکل از سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و ایران همزمان مسئولیت خطیر ارائه خدمات سلامتی، اعم از بهداشتی و درمانی، دارویی، مواد غذایی، بهداشتی، آشامیدنی و امثال آن را برعهده دارند."

"با تشکیل استان البرز و بنا به ضرورت، شورای گسترش دانشگاه‌ها دانشکده علوم پزشکی کرج را تأسیس و وزارت متبوع نیز با انتزاع اماکن آموزشی، درمانی، بیمارستان‌ها، شبکه بهداشت و درمان و سایر موارد مرتبط به استان البرز از دانشگاه علوم پزشکی ایران، مبادرت به تشکیل و فعال‌سازی و انتصاب مسئولین این دانشکده نموده و پوشش ارائه خدمات سلامتی در جمعیت بیش از 3 میلیون نفری استان البرز را به این دانشکده جدیدالتأسیس واگذار کرد و در آینده نیز با تجمیع امکانات، جلب نیروی انسانی مورد نیاز، گسترش فضاهای آموزشی، و تأمین سایر شرایط این دانشکده را به دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء خواهد بخشید."

"همچنین پیرو نامه معاونت ریاست جمهوری به منظور اصلاح ساختار آموزشی، مراعات موازین صرفه‌جویی، زمینه‌سازی ارتقاء علمی و تحقق اهداف کیفی و راهبردی آموزشی، ارتقاء پژوهش، افزایش جهشی در تولیدات علمی و نیز ارتقاء ارائه خدمات سلامتی به مردم شریف تهران و رفع نابسامانی‌ها و ناهماهنگی‌های این عرصه تصمیمات مشروح زیر اتخاذ گردید:"

در ادامه این بیانیه تصمیمات وزارت بهداشت در سه بند تشریح شده است:

الف) انتزاع فعالیت‌های مرتبط با ارائه خدمات سلامتی اعم از بهداشتی و درمانی و سایر خدمات از دانشگاه علوم پزشکی ایران و ادغام و واگذاری آن به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی - در این مورد با تشکیل یک مجموعه عمده (به جای سه مجموعه قبلی) تصمیمات اساسی در جهت ارتقاء خدمات به ویژه فوریت‌های پزشکی، اخذ شده که با ارائه این خدمات، یکپارچگی در حد امکان اتفاق خواهد افتاد. بدیهی است برای تعالی این خدمات اقدامات و حمایت‌های وسیع دیگری لازم است که از زمره مهمترین آنها حمایت‌های بیشتر دولت محترم و سازمان بیمه و سایر مؤسسات و نهادهای مرتبط خواهد بود.

ب) ادغام کلیه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، شامل دانشکده‌ها، بیمارستان‌های آموزشی، مؤ‌سسات پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران که با توسعه همکاری بین دو مرکز بزرگ آموزش علوم پزشکی کشور، موانع اداری همکاری‌های علمی - پژوهشی رفع شده و برخورداری بهینه از زیرساخت‌های مشترک، زمینه‌ساز حصول دستاوردهای بزرگ علمی و فناوری در آینده محسوب خواهد شد. که این تصمیم براساس اختیارات و وظایف قانونی شورای گسترش دانشگاه‌ها اتخاذ گردیده است.

ج) تحول در امور خطیر آموزش، پژوهش و ارائه خدمات سلامتی از اموریست که از سویی بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر و از سویی در مضان بازتاب‌های متفاوت از جمله مخالفت، کارشکنی، ممانعت، ایجاد نقش و امثال آن می‌باشد. لذا اعمال اختیارات قانونی و اتخاذ تصمیمات قانونمند دولت محترم و وزارتخانه‌های تابعه نباید تحت تأثیر عوامل بازدارنده دچار تأخیر و یا توقف گردد.

وزارت بهداشت در ادامه این بیانیه تاکید کرده است: "در خصوص تصمیمات متخذه این وزارت ضمن احترام عمیق به اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان عزیز و پرسنل شریف و عموم اصحاب دانشگاهی و در جهت تنویر افکارعمومی مراتب زیر را یادآوری می کند:

1) کلیه مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌ها که از مجموعه آنها دانشگاه علوم پزشکی ایران حاصل شده است، اعم از دانشکده‌ها، بیمارستان‌های آموزشی ، گروه‌های آموزشی، رشته‌ها، مقاطع، ظرفیت‌ها، مراکز تحقیقاتی و امثال آن به قوت خود باقی است و هیچکدام ملغی نشده است و تماماً با همان هویت و مضمون مصوب شورا با ادغام در دانشگاه علوم پزشکی تهران به قوت خود باقی خواهند بود.

2) کلیه گروه‌های آموزشی کماکان باقی و مدیران محترم گروه‌ها در سمت‌های خود باقی و به هدایت امور آموزشی و فعالیت‌های علمی مربوطه ادامه خواهند داد.

3) کلیه مراکز تحقیقاتی مصوب به فعالیت خود ادامه داده، اساسنامه، اصول فعالیت و ضوابط و مقررات مربوطه کماکان باقی است.

4) کلیه اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه همچنان در سمت‌های خود ابقاء و به فعالیت‌های مربوطه در همان محل‌های آموزشی قبلی و اعضای محترم بالینی، بیمارستان‌ها و اماکن آموزشی مرتبط ادامه خواهند داد.

5) کلیه دانشجویان عزیز دانشگاه در همان رشته‌ها و مقاطعی که پذیرفته شده‌اند ادامه تحصیل داده، از کلیه امکانات دانشگاه، اماکن آموزشی، فضاهای فرهنگی و خوابگاهی کمافی‌السابق برخوردار خواهند بود و آینده تحصیلی ایشان براساس مقررات و ضوابط تضمین می‌گردد.

6) کلیه پرسنل شریف در مشاغل خود ادامه خدمت داده و با برنامه‌ریزی مدیران و مسئولان دانشگاه از حقوق خود برخوردار خواهند بود و جای هیچگونه نگرانی نسبت به آینده شغلی ایشان وجود ندارد. آن دسته از پرسنل شریف که تمایل دارند به علت سکونت در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج منتقل شوند توسط مسئولین محترم ذیربط هماهنگی‌های لازم بعمل خواهد آمد...../تحلیل:تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------