کاهش ظرفیت پذیرش ارشد دانشگاه تهران



اخبار,اخباردانشگاه  ,ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

معاون آموزشی دانشگاه تهران از کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

سیدمهدی قمصری در گفت‌وگو با  (ایسنا)، درمورد ظرفیت پذیرش این دانشگاه در مقاطع مختلف اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی، نسبت به سال گذشته افزایش یا کاهش نداشته است، اما ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به سال گذشته کاهش دارد. در واقع دانشکده‌ها ظرفیت اولیه را به دانشگاه اعلام می کنند و دانشگاه بر اساس معیارهای مختلفی مانند تعداد اعضای هیات علمی،پایان‌نامه‌های در نوبت دفاع و... ظرفیت‌های اعلام شده را در کمیته‌ای که زیر نظر ریاست دانشگاه است بررسی می‌کند و سپس ظرفیت‌ها را به سازمان سنجش اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه امسال ظرفیت اعلامی بخش ها را با حدود 600 نفر کاهش به سازمان سنجش اعلام کرد و در کل انتظار داریم ظرفیت پذیرش در مقطع ارشد کاهش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه درمورد فرآیند انجام مصاحبه‌ دکتری در این دانشگاه، گفت: مصاحبه‌های دکتری در بسیاری از دانشکده‌ها انجام شده و هنوز هم در جریان است. ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه حدود 1000 نفر است اما اینکه چه تعدادی برای ثبت‌نام اقدام کنند مشخص نیست، چون برخی از پذیرفته شدگان در نوبت دوم دانشگاه تهران پذیرش می‌شوند و ممکن است این افراد نوبت روزانه دانشگاه دیگری را ترجیح دهند بنابراین نمی‌توان تا ثبت‌نام نهایی آماری ارائه کرد.

 

اخبار  دانشگاه   - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------