مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمدید شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, انتخاب رشته کارشناسی ارشد
مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور تمدید شد. 

حسین توکلی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که تاکنون انتخاب رشته نکرده اند و با توجه به اطلاعیه این سازمان درباره برخی دیگر از اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی علاوه بر اصلاحات مندرج در اطلاعیه سازمان در روز یکشنبه (13 خرداد) ، مهلت انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی تا ساعت 24 روز سه شنبه (22 خرداد) تمدید شد.

 

وی همچنین از افراد واجد شرایط که تاکنون موفق به انتخاب رشته نشده اند خواست با مراجعه به نشانی سازمان سنجش و آموزش کشور و با مطالعه دقیق اطلاعیه ای که از عصر امروز روی سایت این سازمان قرار می گیرد، نسبت به انتخاب کدرشته محل های مورد نظر رشته اقدام کنند.

 

در ضمن داوطلبانی نیز که انتخاب رشته کرده اند، می توانند با توجه به اطلاعیه جدید فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در مورد افرادی که موفق به انتخاب رشته شده اند نیز توضیح داد: تا ساعت 12 امروز تعداد 210 هزار و 124 داوطلب انتخاب رشته کرده اند.

 

به گزارش ایرنا، از مجموع 575 هزار و 6 نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد 573 هزار و 949 نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و فقط یکهزار و 57 نفر مجاز به انتخاب رشته نبوده اند.

 

هر داوطلب مجاز به انتخاب رشته می تواند نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل تحصیلی از کد رشته امتحانی مجاز یا کد رشته های امتحانی مجاز اقدام و کد رشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت ابتدا در دفترچه پیش نویس انتخاب رشته ثبت و سپس ثبت نهایی کنند.

 

همچنین پذیرفته شدگان در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی نیز با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org انتخاب رشته کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------