جزئیات انتخاب رشته کنکور تشریح شد/اعلام نتایج نهایی نیمه دوم شهریور



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از قرار گرفتن دفترچه‌های چاپی انتخاب رشته آزمون سراسری 97 بر روی باجه‌های روزنامه فروشی‌های کشور خبر داد و گفت: داوطلبان از 15 تا 20 مرداد ماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کنند. 

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: کارنامه نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ شب گذشته از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ از 15 تا 20 مرداد ماه می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) هریک از گروه های آزمایشی مربوط نیز روز سه‌شنبه نهم مرداد منتشر شد و دفترچه چاپی انتخاب رشته نیز از امروز چهارشنبه 10 مرداد بر روی باجه‌های روزنامه فروشی‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

 

لذا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به باجه‌های روزنامه فروشی شهرستان محل اقامت خود و با پرداخت مبلغ ۱۵۰۰۰ (پانزده هزار) ریال (۱۵۰۰ تومان) بابت هر دفترچه به عنوان کارمزد توزیع دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در زمان مقرر نسبت به دریافت آن اقدام کنند. لازم به تاکید است دفترچه مذکور رایگان بوده و به جز هزینه‌ای که برای کارمزد توزیع، تعیین شده هزینه‌ای دیگری نباید پرداخت شود.

 

دکتر توکلی گفت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذی‌ربط را دریافت کنند. ضمنا بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای  انتخاب رشته شامل شرایط و ضوابط مؤسسات خاص و همینطور آدرس و ضوابط و شرایط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منحصرا در سایت سازمان سنجش قرار دارد که به داوطلبان توصیه می‌شود برای انتخاب رشته و اطلاع از ضوابط و شرایط مؤسسات نسبت به مطالعه این بخش از طریق سایت سازمان اقدام نمایند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین شانس قبولی در کنکور امسال را بالای ۷۰ درصد عنوان کرد و با تاکید بر اینکه ۴۶۷ هزار نفر برای پذیرش در دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجاز شدند، اضافه کرد: ۱۲۹ هزار نفر از این افراد در دوره روزانه و ۳۰ هزار نفر در نوبت شبانه پذیرفته خواهند شد. در مجموع حدود ۱۶۰ هزار داوطلب در این دوره‌ها پذیرش می‌شوند که اسامی چهار برابر این ظرفیت اعلام شد.

 

 دکتر توکلی با بیان اینکه نتایج نهایی کنکور 97 نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود، خاطرنشان کرد: به طور کلی ۷۶۳ هزار و ۴۹۹ نفر در آزمون امسال پذیرفته خواهند شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۹ نفر افزایش یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------