آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

انتخاب رشته دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد تمدید شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: مهلت انتخاب رشته دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تا ششم شهریور تمدید شد.

به گزارش ایسنا، دکتر امیررضا شاهانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: انتخاب رشته دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از 23 مرداد آغاز شد و تا 30 مرداد ادامه دارد، اما به یک‌ باره تراکم ثبت انتخاب‌ها از شب گذشته تا صبح امروز افزایش چشم‌گیر داشته، به همین دلیل مهلت انتخاب رشته را تا ششم شهریور تمدید کردیم.

 

وی افزود: تاکنون 200 هزار نفر دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب کرده‌اند.

 

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۰۰ کدرشته‌محل را انتخاب کنند. انتخاب داوطلبان در این دوره بر مبنای رتبه کنکور سراسری سال ۹۷ است. در این دوره برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

 

وی در ادامه اظهار داشت: حدود ۹۶ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است و تنها چهار درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس آزمون است.

 

امکان انتخاب رشته بدون‌ آزمون دانشگاه آزاد تا پایان شهریور

دکتر شاهانی ادامه داد: انتخاب رشته بدون‌آزمون دانشگاه آزاد نیز تا پایان شهریور ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه مرکز آزمون، انتخاب‌های خود را به ترتیب اولویت ثبت کنند.

 

وی گفت: همچنین از هفته آینده داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند در همه گروه‌های آزمایشی دوره‌های بدون آزمون انتخاب رشته کنند.

 

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، چنانچه در زمان ثبت‌نام گزینه علاقه‌مندی به گروه هنر و زبان‌های خارجه را انتخاب کرده‌اند و در آزمون آن نیز شرکت کرده‌اند، از فرصت انتخاب رشته دو یا سه گروه آزمایشی بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: داوطلبانی که رشته‌محل موردنظر خود را در دفترچه رشته‌های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی پیدا نمی‌کنند، توجه داشته باشند پذیرش بخش اعظم رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است که درصورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکز آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

شاهانی بیان کرد: داوطلبان باید ابتدا از وجود رشته‌محل موردعلاقه خود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اطمینان حاصل کرده، سپس اقدام به پرداخت هزینه دوره مربوطه کنند. این افراد می‌توانند با کد ملی به‌عنوان نام کاربری و کد شناسه انتخاب رشته (کد هفت‌رقمی) که در انتهای کارنامه سازمان سنجش درج شده است به‌عنوان رمز عبور، وارد سامانه شوند.

 

امکان انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی از پایان هفته

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همچنین در دوره‌های بدون آزمون 41 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و از فردا امکان انتخاب رشته در همه گروه‌های آزمایشی برای داوطلبان فراهم می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------