دانشجویان بازداشتی تا پایان شهریور تعیین تکلیف می شوند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, دانشجویان بازداشتی
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در خصوص پرونده دانشجویان بازداشتی در حوادث سال گذشته گفت: وضعیت پرونده‌های دانشجویان وقایع دی ‌ماه تا پایان شهریور ماه جاری تعیین تکلیف می ‌شود.

 به گزارش ایرنا، مجید سرسنگی روز یکشنبه در نشست خبری 'کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست و مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران ' در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی از تعیین تکلیف نهایی ۴۵ دانشجوی بازداشتی خبر داد.

 

وی گفت: حدود ۴۵ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در وقایع دی‌ ماه سال گذشته بازداشت شدند و پرونده قضایی برای آن‌ ها تشکیل شده است که ۲۵ نفر از این دانشجویان به دادگاه بدوی رفته‌اند و ۲۰ نفر دیگر نیز منتظر برگزاری دادگاه بدوی هستند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری ها خوشبختانه برخورد خوب و منطقی با دانشجویان شده و امیدواریم با رافت اسلامی در خصوص این آنان تصمیم‌گیری شود.

 

** افزایش تبادل علمی کلید رمز معادله شکست تحریم ها است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این نشست با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا و خروج یکجانبه اش از برجام گفت: افزایش تبادلات علمی دانشگاه های ایران با همتایان بین المللی به منزله کلید رمزی است که می تواند سبب شکست معادله تحریم ها شود.

 

وی افزود: دانشگاه تهران همیشه مبحث بین المللی شدن را به عنوان یک رویکرد جدی دنبال کرده و در چند سال اخیر فارغ از مباحث سطحی و به صورت عمق گام های مناسب و مطلوبی در این زمینه برداشته است.

 

وی با تاکید بر اهتمام جدی هیات رییسه دانشگاه تهران در بین المللی شدن این مرکز علمی در فضای نسل جدید گفت: منظور از این امر فقط حضور چند دانشجوی خارجی در کشور نیست بلکه تمامی شرایطی که سبب سرآمد شدن دانشگاه می شود را مد نظر داریم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: بر همین اساس برگزاری برنامه های بین المللی در تمامی عرصه ها همچون ورزشی، فرهنگی، علمی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در عرصه فرهنگی 'کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست و مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران ' یکی از شاخص ترین برنامه های این دانشگاه طی سالیان اخیر است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: برای این کنفرانس 4 هزار نفر از 115 کشور جهان ثبت نام کرده بودند که در نهایت 100 نفر از رشته های مختلف علمی از 76 کشور انتخاب شدند.

 

سرسنگی گفت: این میزان اعلام آمادگی برای حضور در یکی از شاخص ترین برنامه های آموزش عالی کشور، نشانگر اعتماد جوامع علمی بین المللی به دانشگاه تهران است.

 

وی افزود: این کنفرانس بین المللی که از 10 تا 19 شهریورماه در دانشگاه های تهران، اصفهان، سمنان و فردوسی مشهد برگزار می شود فرصتی مغتنم برای افزایش دیپلماسی فرهنگی و علمی با نخبگان سایر کشورها است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: امر سیاست ورزی و ارتباط با سایر کشورها در دوران کنونی از حالت سنتی خارج شده و دیپلماسی های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی جایگزین آن شده است.

 

وی با انتقاد از بهره مندی اندک از دیپلماسی مدرن در کشور تصریح کرد: تاکنون از دیپلماسی علمی و ظرفیت های دانشگاه های کشور در ارتباط با جوامع بین المللی بی بهره بوده ایم و این در حالی است که دانشگاه های برتر کشورمان مورد اعتماد دانشگاه های کشورهای خارجی هستند و بر همین اساس هم به راحتی مدارک علمی دانشجویان کشورمان را می پذیرند.

 

سرسنگی اظهار داشت: نیازمند گسترش و تقویت ارتباطات علمی کشور با جوامع بین المللی هستیم تا مقابله ای جدی با سناریوی مخدوش سازی چهره جمهوری اسلامی ایران در بین مردمان سایر کشورها داشته باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------