پاسخ وزیر علوم به منتقدان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور/دانشگاه‌ها نحوه انتخاب دانشجویان خود را تعیین می‌کنند



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به انتقادات به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتایج کنکور گفت: درست نیست کسی که می‌خواهد به دانشگاه بیاید، به دانشگاه‌‌ها بگوید از این شاخصه‌ها استفاده کن و اینگونه باش تا من هم به این دانشگاه بیایم. 

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص انتقادات به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در نتایج کنکور گفت: ابتدا باید بگویم شورایی به نام شورای سنجش و پذیرش وجود دارد و این شوراست که تصمیم می‌گیرد، در ارزیابی‌های آزمون سراسری چه ضوابطی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: نکته‌ای که لازم است، قطعا مورد توجه قرار بگیرد، این است که دانشگاه‌ها می‌خواهند، دانشجو بپذیرند نه آنکه سهمیه بدهند، بنابراین خود دانشگاه‌ها هستند که تعیین می‌کنند از چه شاخص‌هایی برای پذیرش دانشجوی مورد نظرشان استفاده کنند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه درست نیست کسی که می‌خواهد به دانشگاه بیاید، به دانشگاه‌‌ها بگوید از این شاخصه‌ها استفاده کن و اینگونه باش تا من هم به این دانشگاه بیایم، تصریح کرد: این دانشگاه‌ها هستند که نحوه انتخاب دانشجوهایشان را تعیین می‌کنند و ان‌شاءالله بچه‌های قوی‌تر وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------