رییس شورای شهر تهران : محافظه‌کاری و روزمرگی مدیران موجب پیری زودرس جنبش‌های دانشجویی می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,رییس شورای شهر تهران
رییس شورای شهر تهران با گرامیداشت روز دانشجو، تاکید کرد: ماهیت انتقادی فعالیت‌های جنبش دانشجویی نسبت به مسئولین نباید این حس را در مدیریت ایجاد کند که جنبش دانشجویی یک تهدید است و برهمین اساس نسبت به مهار و تضعیف آن اقدام کنند. 

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: روز دانشجو نماد استکبارستیزی و نشاط سیاسی در جامعه و دانشگاه‌ها است.

 

وی با بیان این‌که دانشجویان به عنوان قشر آرمان‌گرا که در بهترین دوران حیات فکری خود به سر می‌برند، اگر نتوانند از فضای باز در دانشگاه استفاده کنند، جریان‌های خشونت‌گرا و واپس‌گرا جای خالی جنبش دانشجویی را پر خواهد کرد، اظهار کرد: همان‌گونه که در دهه 90 شاهد رکود جنبش دانشجویی و محدود شدن فضای فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی در دانشگاه‌ها بوده که موجب شد، جای خود را به اعتراضات کور و خشونت‌آمیز داد.

 

هاشمی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر تقویت و حمایت از آرمان‌های جنبش دانشجویی منتقد، ادامه داد: محافظه‌کاری و روزمرگی مدیران میانی موجب می‌شود که نه تنها حمایتی از این جنبش‌ها نشود، بلکه با آنها مخالفت شود و شاهد سرخوردگی دانشجویان و پیری زودرس جنبش‌های دانشجویی باشیم.

 

وی بااشاره به نقش مدیریت شهری در ایجاد نشاط و فضای مشارکت عمومی برای دانشجویان گفت:‌ استفاده از زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و ... می‌تواند مانع از سردی، رخوت و رکود فعالیت‌های دانشجویی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------