محسن‌هاشمی: اجازه هدررفتن اموال را نمی‌دهیم



اخبار,اخبارسیاسی,محسن هاشمی


 اخبار  دانشگاه- محسن‌هاشمی: اجازه هدررفتن اموال را نمی‌دهیم

دانشگاه تنها محل درس خواندن نیست. بین دانشجو و محیط اطرافش باید تعامل وجود داشته باشد و باید به‌گونه‌ای باشد که دانشجو دوست نداشته باشد از آن خارج شود. دانشگاه باید به محل زندگی خارج از منزل دانشجو تبدیل شود.

طرح تجمیع واحدهای پنج‌گانه تهران و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از اولین طرح‌های محسن هاشمی در پست معاونت عمرانی دانشگاه بوده است. تاکنون طرح تجمیع سازمان مرکزی به انجام رسیده و این سازمان حالا در سایت پونک مستقر شده است.

محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید 85درصد از کارکنان دانشگاه آزاد از طرح تجمیع سازمان مرکزی رضایت دارند، طرحی که او می‌گوید با موفقیت انجام شده و مشکلات جزئی آن هم برطرف خواهد شد.

هاشمی درباره طرح‌های پنج‌گانه تجمیع سازمان مرکزی گفت: «تجمیع موضوع جدیدی نیست. در دوران مدیران قبلی هم این طرح مطرح بوده است. سازمان مرکزی در بعد ادارات مرکزی، در 13 ساختمان در دایره‌ای به قطر 12 کیلومتر پراکنده بود. آرزوی مدیران قبلی این بود که سازمان را تجمیع کنند. در مورد واحدهای تهران هم همین‌طور است. واحدهای مرکزی، غرب، شمال، جنوب و علوم و تحقیقات، پزشکی و مجازی هم در تهران هستند. هیچ‌کدام از این دانشگاه‌ها فیزیک و نمای مشخصی ندارند.» هاشمی ادامه داد: «دانشگاه تنها محل درس خواندن نیست. بین دانشجو و محیط اطرافش باید تعامل وجود داشته باشد و باید به‌گونه‌ای باشد که دانشجو دوست نداشته باشد از آن خارج شود.

 

دانشگاه باید به محل زندگی خارج از منزل دانشجو تبدیل شود. واحدهای تهران دانشگاه برخلاف واحدهای شهرستان‌ها چنین وضعیتی ندارند.» هاشمی آشنایی حمید میرزاده با وضعیت دانشگاه به دلیل حضور در هیات امنا و باخبر بودن او از محیط‌های دانشجویی را دلیل پیگیری‌های او برای تجمیع سازمان مرکزی و واحدهای تهران دانست و گفت: «رئیس دانشگاه طرح تجمیع را در اولویت گذاشتند و اولین خواسته او از معاونت عمرانی بود. طرح‌های تجمیع واحدها قرار است در پروژه‌ای چهارساله انجام شود.»

بعد از تجمیع امکانات رفاهی را راحت‌تر فراهم می‌کنیم
محسن هاشمی تجمیع سازمان مرکزی دانشگاه‌ را موجب امکان بیشتر برای ایجاد امکانات رفاهی برای کارمندان دانشگاه دانست. او گفت: «ایجاد امکانات رفاهی در ساختمان‌های پراکنده سخت است.

 

سالن‌های غذاخوری، مسجد، محل‌های فرهنگی و ورزشی چیزهایی است که با تجمیع راحت‌تر می‌توانیم برای کارمندان فراهم کنیم.» قدیمی‌ و فرسوده بودن ساختمان‌ها، طراحی نشدن ساختمان‌ها برای کار اداری، نداشتن امنیت به دلیل وجود نداشتن پله‌های فرار و امکانات آتش‌نشانی، معایبی است که معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی برای ساختمان‌های اداری دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد. هاشمی همچنین گفت: «ارباب‌رجوع به دلیل پراکندگی ساختمان‌ها دچار مشکل می‌شد به‌خصوص که بوروکراسی دانشگاه آزاد اسلامی دچار مشکل بود و ارباب‌رجوع باید به چند جا سر می‌زد.

 

البته مشکلات اداری هم در حال رفع است.» کم شدن حمل‌ونقل، افزایش بیشتر ارتباط بین مدیریت‌ها و معاونت‌ها و رئیس دانشگاه و معاونت‌ها، کم شدن مصرف انرژی به دلیل نوساز بودن ساختمان‌ها، پایین آمدن هزینه‌های دانشگاه به دلیل صرفه‌جویی، راحت شدن مکاتبات و کیفی شدن مانیتورینگ کارمندان به گفته هاشمی ازجمله مزایای طرح تجمیع است. هاشمی گفت: «از بافت شلوغ پاسداران به منطقه‌ای آرام در غرب تهران آمده‌ایم و آزاری که برای همسایه‌ها داشتیم هم از بین رفت.»

طرح تجمیع موفق بوده است
هاشمی معتقد است طرح تجمیع با موفقیت انجام شده است و مشکلات کوچک به‌زودی برطرف خواهد شد و رضایت کارمندان ایجاد می‌شود. هاشمی درباره سایت پونک سازمان مرکزی گفت: «سه ساختمان، 27 تا 30 هزار مترمربع فضا، بخشی از ساختمان فرهیختگان، آمفی‌تئاتر، پارکینگی با ظرفیت 1700 دستگاه اتومبیل، خط اتوبوس تندرو و اتوبان‌هایی که دسترسی ایجاد می‌کردند را در اختیار داشتیم و در یک دوره سه‌ماهه با کمترین هزینه و بعد از راه‌اندازی 20 هزار مترمربع ساختمان اداری و آموزشی برای واحد علوم و تحقیقات انتقال سازمان مرکزی را شروع کردیم. 20 هزار متر فضای دیگر را هم آماده خواهیم کرد و در اختیار واحد علوم و تحقیقات قرار خواهیم داد.» هاشمی خبر داد که کتابخانه واحد علوم و تحقیقات 99درصد پیشرفت داشته است.

 

او تاکید کرد: «40 هزار مترمربع فضا در ساختمان فرهیختگان و در مجموع 170هزار متر مربع فضای ساختمانی افتتاح شده که البته 70 هزار متر مربع آن که پارکینگ است در اختیار سازمان قرار دارد.» هاشمی گفت که طرح‌های عمرانی در دوره مدیریت گذشته راکد شده بودند اما در مدیریت جدید دوباره فعال شدند و به بهره‌برداری رسیدند. او فضای فعلی سازمان مرکزی را مناسبت توصیف کرد و گفت: «معاونت‌ها معمولا حالا فضای بیشتری به نسبت فضایی که در پاسداران داشتند در اختیار گرفته‌اند. برای مثال فضای معاونت آموزشی از 1800 متر مربع به 2400 متر مربع رسیده و مرکز آزمون هم که فضایی 2000 متری داشت بعد از انتقال فضایی 4000 متری خواهد داشت. بین 20 تا 30 درصد فضاهای هر معاونت بیشتر شده است.»

15درصد کارکنان مشکل داشتند
محسن هاشمی از نظرسنجی مستقیم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از کارکنان دانشگاه و سوال حمید میرزاده از کارکنان دانشگاه خبر داد، سوالی که به طرح تجمیع مربوط بود. او گفت: «در این نظرسنجی 15 درصد از پرسنل دانشگاه مخالف تغییر مکان بودند چون که ملک مسکونی‌شان در پاسداران بود و می‌شد گفت که رضایت کارمندان در حد 85 درصد است.

 

کسانی هم که خانه‌ای در شرق تهران اجاره کرده بودند می‌گفتند که به غرب می‌آیند و دانشگاه هم وامی برای کمک به جابه‌جایی برای آنها در نظر گرفت.» هاشمی ادامه داد: «سرانه لوکس فضای اداری برای هر نفر 10 متر فضا و پنج متر مشاعات است. یعنی برای 1500 نفر باید 30 هزار متر مربع فضا وجود داشته باشد اما ما 60 هزار متر فضای اداری با مشاعات در اختیار داریم.» ساختمان فرهیختگان هم به گفته هاشمی به صورت موقت و تا آماده شدن فضای اداری از آن استفاده خواهد شد.»

ساختمان‌های دانشگاه را به راحتی نخواهیم فروخت
محسن هاشمی همچنین تاکید کرد که در طرح تجمیع واحدها باید از دارایی واحدها استفاده شود و در صورت لزوم سازمان مرکزی به واحدها کمک خواهد کرد. او درباره املاک دانشگاه در پاسداران گفت: «قرار بر این است که از درآمد تبدیل به احسن اموال دانشگاه خرج تجمیع واحدها شود که دانشگاه‌ها خودشان را متمرکز کنند.

 

اموال دانشگاه بیهوده به فروش نمی‌رسند و هیچ ملکی تا زمانی که به پول احتیاج باشد فروش نمی‌رود. املاک دانشگاه ارزش زیادی دارد و قابلیت ارزش افزوده را هم دارد. اگر ملکی را بفروشیم در جای دیگر و مناسب‌تر ملک بزرگ‌تری خواهیم خرید.» هاشمی خبر داد که تاکید رئیس دانشگاه این است که برای طرح‌های تجمیع نباید از شهریه دانشجویان استفاده شود. او گفت: «اگر لازم باشد به واحدها کمک کنیم. این کار را خواهیم کرد و تبدیل به احسن اموال دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت ساختمانی خواهد بود و اموال دانشگاه به هیچ‌وجه هدر نخواهد رفت.»
  اخبار دانشگاه - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------