گمانه جدید برای وزارت علوم



اخبار,اخبار دانشگاه,وزیر علوم

 

 اخبار دانشگاه  - کواکبیان، گمانه جدید برای وزارت علوم/ صالحی و فرهادی، گمانه های جدی تر

رسانه‌های اصولگرا که از منتقدین پروپا قرص فرجی‌دانا بوده‌اند این روزها از علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهوری به‌عنوان گزینه دولت برای وزارت علوم نام می‌برند. صالحی از زمره سیاسیون میانه‌رویی است که با دولت‌های مختلف کار کرده و علاوه بر نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی اتمی در دوران اصلاحات، رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امورخارجه دولت دهم بوده است.

وجه سیاسی او پررنگ است اما وی سابقه معاونت وزارت علوم و نیز ریاست دانشگاه صنعتی شریف را در کارنامه خود دارد. سوابق او در قواره وزارت علوم است اما اینکه اصولگرایان از وی برای این صندلی نام می‌برند از آن حیث است که آنان امیدی به انتصاب گزینه اصولگرا نداشته و می‌خواهند لااقل این کرسی در دست اصلاح‌طلبان نباشد. البته آنان این نکته را ملحوظ نمی‌کنند که وی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی گزینه بسیار کارآمدی است و خروج وی از این سازمان برای کشور و پرونده مهم هسته‌ای می‌تواند هزینه‌ساز باشد.


دکتر محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران دیگر گزینه‌ای است که نام وی برای تصدی سمت وزارت علوم در میان است. او که چهار سال سمت وزارت علوم در دولت میرحسین موسوی و نیز چهار سال وزارت بهداشت در دولت اصلاحات را در کارنامه مدیریتی خود دارد از گزینه‌های مطلوب برای تصدی وزارت علوم است ضمن آنکه سوابق سیاسی وی نیز به نحوی نیست که تندروها بتوانند ایراداتی را متوجه وی کنند. نکته آنکه شنیده می‌شود دولت از وی برنامه نیز خواسته است.


یکی از نزدیکان کواکبیان نیز روز گذشته اعلام کرده که دولت به وی پیشنهاد تصدی سمت وزارت را داده است که البته این موضوع کمی بعید به نظر می‌رسد چراکه در اردوگاه اصلاح‌طلبان گزینه‌های قدرتری که سوابق آنان به تصدی این سمت بخورد، وجود دارند.


 اخبار  دانشگاه  - آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------