خرید و فروش ارزان پایان‌نامه‌های پزشکی



اخبار,اخباردانشگاه,خرید و فروش ارزان پایان‌نامه‌های پزشکی


 اخبار دانشگاه - خرید و فروش ارزان پایان‌نامه‌های پزشکی

خرید پایان نامه تنها مختص به رشته‌های علوم انسانی نمی‌شود و هستند دانشجویانی که برای گرفتن مدرک پزشکی عمومی خود مبلغ ناچیز 1.5 میلیون تومان بابت خرید پایان نامه پرداخت می‌کنند. شاید به همین علت است که به 58 درصد مقالات ایرانی هیچ استنادی نشده است.

به گزارش فارس، نوشتن پایان نامه همیشه سخت ترین کار دانشجویی بوده و به عنوان غول آخر برای فارغ التحصیلی محسوب می شود.

از تعداد واحد های اختصاص یافته برای این غول ترم آخری می توان متوجه شد که گرفتن نمره خوب برای این 6 واحد درسی از هرچیزی مهمتر است چرا اینکه به راحتی یک نمره بد می تواند معدل دانشجو را به شدت کاهش دهد.

از طرفی برای دانشجویانی که همزمان مشغول به کار هستند یا دارای زن و فرزند هم هستند مدیریت زمان در کشتن غول پایان نامه از اهمیت زیادی برخوردار است.

برخی دانشجویان زرنگ تر، از ترم های پایین تر کار بر روی موضوع پایان نامه خود را آغاز می کنند تا همزمان با گذراندن آخرین واحد درسی در ترم آخر از پایان نامه خود دفاع کنند.

برخی هم سرعت انجام کار را بالاتر می برند تا در موعد مقرر بتوانند از پایان نامه خود دفاع کنند.

در این میان عده ای هم که عددشان کم نیست به دلایل مختلف نمی خواهند شخصاً روی پایان نامه خود کار کنند و برای این 6 واحد درسی وقت بگذارند.

این دانشجویان معتقد هستند که کار روی پایان نامه تلف کردن وقت است و اساتید نمره خوب را به هر جور پایان نامه ای می دهند، آنها می گویند وقتشان ارزش بیشتری دارد تا اینکه آن را برای تهیه یک پایان نامه ای که به هیچ کاری نمی آید هدر دهند.

محمد از همین دسته دانشجویان است که می خواهد پایان نامه خود را از جایی بخرد و تحویل استادش دهد. با او که هم کلام می شوم می گوید: «پایان نامه یک چیز مزخرفی است که اصلاً باید از دروس حذف شود، دانشجویی که پایان نامه بیخود می دهد همان نمره ای را می گیرد که یک نخبه می گیرد شاید یکی دو نمره بالا پایین.»

به محمد گفتم که موضوعی را انتخاب کند که ارزش کار کردن را داشته باشد، نگاهی به من انداخت و گفت «موضوع های اینطوری را به ما دانشجویان معمولی نمی دهند، می گویند که این موضوعات کار زیاد دارد و باید در سطح تخصص یا PHD روی آن کار کرد»

بعد از گفتگو با محمد، موضوع و دغدغه این دانشجویان را به قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت انتقال دادم. شاهین آخوندزاده در این زمینه گفت: «از مقالات دانشجویی می توان استفاده های فراوانی کرد، به طور مثال کسانی که می خواهند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند، با استفاده از مقالاتشان پذیرش می گیرند».

از وی در مورد دانشجویانی که می خواهند در داخل ادامه تحصیل دهند پرسیدم و گفت «مقاله دانشجویی و پایان نامه برای این افراد در آزمون دستیاری کارایی ندارد اما قطعاً در پذیرش آنها در مقطع PHD بی تأثیر نخواهد بود و یکی از امتیازات داشتن مقاله خوب است».

از محمد در مورد چگونگی تهیه یک پایان نامه سوال کردم که گفت «خیلی راحت یک دور در میدان انقلاب بزن یا اینکه در گوگل کلمه پایان نامه را سرچ کن». همین کار را انجام دادم و به شماره تلفن کسانی دست پیدا کردم که قیمت های معقول و مناسبی برای نوشتن یک پایان نامه پیشنهاد می دادند.

نوشتن پروپوزال بدون مقاله سرچی 300 هزار تومان و پروپوزال با مقاله سرچی 500 هزار تومان قیمت هایی بود که «م.ع» در گفتگوی تلفنی اعلام کرد.

به گفته وی، یک تیم کارکشته و ماهر وظیفه تهیه پایان نامه را بر عهده دارند و در هر رشته پزشکی به جز داروسازی به نوشتن پایان نامه اقدام می کنند.

از «م.ع» در مورد قیمت و زمان نوشتن یک پایان نامه مربوط به مسائل فیزیوتراپی سوال کردم که گفت: «از زمان تهیه پروپوزال 2 هفته طول می کشد تا پایان نامه شما آماده شود و یک میلیون تومان نیز هزینه خواهد داشت».

کار و بار گروهی که «م.ع» با آنها کار می کند. آن قدر سکه شده که حتی برای خود وب سایتی تاسیس کرده و از این طریق هم به جذب مشتری می پردازد.

از قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت که اتفاقاً معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز هست پرسیدم که چه راهکار هایی برای مقابله با این پدیده در نظر گرفته اید که گفت: «برای اینکه کسی نتواند پایان نامه بخرد، ما روندی را برای تصویب پروپوزال گذاشته ایم که جلوی تهیه پایان نامه آماده گرفته شود، ضمن اینکه در جریان نوشتن پایان نامه دانشجو مرتب باید به استاد راهنمای خود گزارش کار دهد. این روند موجب می شود تا شرایط برای کسانی که اقدام به خرید پایان نامه می کنند دشوار شود».

بعد از شنیدن این صحبت ها بار دیگر با «م.ع» تماس گرفتم و البته این بار به عنوان دانشجویی که مشتری اوست. به او گفتم: «ما یک مشکلی داریم و اینکه هر چند وقت یک بار باید به استاد راهنما گزارش بدهیم و ممکن است که استاد تغییراتی را در نوشته های قبلی اعمال کند، آیا شما می توانید در این زمینه به من کمک کنید؟»

«م.ع» در پاسخ گفت: «مشکلی نیست و هروقت بخواهی ما بخشی از پایان نامه را به تو می دهیم تا به استادت گزارش دهی و تغییراتش را هم در پایان نامه لحاظ می کنیم».

بعد از این گفت وگو به سراغ یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رفتم تا از او که در حال تهیه پروپوزال است در مورد اینکه چقدر از همکلاسی هایت اقدام به خرید پایان نامه می کنند سوال کنم.

زهرا که در رشته بهداشت حرفه ای فارغ التحصیل شده و اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد این رشته است به ما گفت: در دوره لیسانس کسی را سراغ ندارم که فردی از همکلاسی هایم پایان نامه یا مقاله خود را خریده باشد، اکنون در فوق لیسانس هم هیچکدام از همکلاسی هایم این کار را نکرده اند».

او می گوید که اصولاً تعداد کمی از دانشجوهای گروه پزشکی اقدام به خرید پایان نامه می کنند و تأکید می کند که در آزمایشگاه دانشگاه افراد زیادی را می بیند که برای پایان نامه خود دارند آزمایشهای مختلف را انجام می دهند.

اما در عین حال زهرا به این نکته هم اشاره می کند که تعدادی از دانشجو های دانشکده بهداشت برای دانشجویان سایر رشته ها پایان نامه می نویسند.

سارا از فارغ التحصلات پزشکی عمومی دانشگاه شاهد هم می گوید: «در دوره ای که ما مشغول تحصیل بودیم هنوز خرید پایان نامه اپیدمی نشده بود و بیشتر دانشجویان کار های پایان نامه را خود انجام می دادند، به خاطر دارم که خودم نزدیک هزار پرسشنامه در 4 دانشگاه علوم پزشکی تهران توزیع کردم».

قیمت 1.5 میلیونی پایان نامه پزشکی نسبت به قیمت های چند میلیونی پایان نامه های رشته های انسانی بسیار مناسب تر به نظر می رسد و تنها قیمت برای پایان نامه های داروسازی کمی گران تر می شود.

شاید همین سختی کار و قیمت بالا برای پایان نامه های داروسازی است که تعداد آدم هایی که پایان نامه می نویسند و می فروشند را کم و نادر کرده است.

شاید تعداد دانشجویان علوم پزشکی همانطور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید، انگشت شمار باشد و شاید هم همان طور که دانشجوی دانشکده بهداشت گفت کسانی هستند در خود دانشگاه این کار را برای دانشجویان انجام می دهند.

یکی از دلایلی که سبب می شود دانشجویان رغبتی به نوشتن پایان نامه نداشته باشند این است که آنها می گویند استفاده ای از این پایان نامه نمی شود و برای ما هم سودی ندارد.

آخوندزاده، قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می گوید: «صحبت هایی شده تا پایان نامه ها در آزمون دستیاری هم تأثیرگذار باشد البته هم اکنون کسانی که 2 مقاله علمی داشته باشند در بنیاد نخبگان عضو می شوند و از امتیاز نخبگی برای قبولی در آزمون دستیاری استفاده کند».

البته وی تأکید می کند که «پایان نامه در مقطع پزشکی عمومی زیاد اهمیتی ندارد چرا که دانشجویان در این مقطع تنها آموزش می بینند که چگونه تحقیق کنند و کار اصلی آنها در مقاطع بالاتر است. البته از همین پایان نامه ها نیز تولید علم می شود».

موضوع خرید پایان نامه را با رضا ملک زاده، معاون تحقیقات وزیر بهداشت هم در میان گذاشتم، او در واکنش به این سوال با تعجب گفت: «این افراد دانشجو نیستند و بیخودی رشته پزشکی را انتخاب کرده اند».

شاید کمبود افرادی که پایان نامه داروسازی بنویسد موجب شده تا کارهای انجام شده در این حوزه قوی تر از دیگر حوزه ها باشد تا جایی که ملک زاده در مورد استنادات به مقالات ایرانی ها می گوید: «بیشترین استنادها به مقالات پزشکی به داروسازی شده است».

نکته جالب در مورد مقالات تهیه شده پزشکی در ایران این است که طبق آمار معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به 58 درصد از 61 هزار مقاله پزشکی نوشته شده در کشور هیچ استنادی نشده و تنها 100 مقاله استنادهای بیش از 100 مورد دارند.

 اخبار دانشگاه - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------