جزئیات ثبت نام در رشته های بدون آزمون



اخبار,اخبار دانشگاه,رشته های بدون آزمون

 

 اخبار دانشگاه  - جزئیات ثبت نام در رشته های بدون آزمون

جزئیات تاريخ و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته براي شركت در گزينش رشته هاي تحصيلي آزمون سراسري در آبان ماه 93 دانشگاه پيام نور و موسسات آموزش عالي غيردولتي - غيرانتفاعي (پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي) اعلام شد.

پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي موضوع قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مصوب 10 شهریورماه 92 مجلس شوراي اسلامي است.

به گزارش مهر، دفترچه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه پيام‌نور و موسسات آموزش عالي غيردولتي- غيرانتفاعي بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان تا 17 آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به سايت اينترنتي اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org در این دوره ثبت نام کنند.

هزینه ثبت نام داوطلبان 106 هزار ريال است که افراد می توانند به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است وجه ثبت‌نام را پرداخت کنند و نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 12 رقمي) اقدام کنند.

در اين مرحله كليه داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1393 ثبت نام کرده بودند (اعم از اينكه در جلسه آزمون حاضر بوده و يا نبوده‌اند) نيز مي‌توانند متقاضي شوند.

داشتن ديپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قديم آموزش متوسطه و يا گواهينامه دوره پيش دانشگاهي كه حداكثر تا تاريخ 30 بهمن ماه 93 اخذ شود و يا داشتن مدرك كارداني (فوق ديپلم) براي كليه متقاضيان الزامي است.

هر داوطلب می تواند حداكثر 50 كدرشته را انتخاب کند.
چنانچه داوطلبي متقاضي ثبت‌نام در 2 و يا 3 گروه آزمايشي است لازم است به ازاي هر گروه آزمايشي مبلغ 106 هزار ريال ديگر نيز از همين طريق پرداخت کند و اطلاعات كارت اعتباري (شماره سريال 12 رقمي) را دريافت دارد.

منظور از ثبت‌نام در 2 و يا 3 گروه آزمايشي بدين صورت است كه داوطلب مي‌تواند علاوه بر انتخاب گروه آزمايشي اصلي (علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني) در گروه آزمايشي هنر و زبان خارجي نيز متقاضي شود. به ديگر سخن هيچ داوطلبي نمي‌تواند بطور همزمان، در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني شركت کند.


  اخبار دانشگاه  - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------