جزییات فرآیند برگزاری و ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت



زمان برگزاری آزمون دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی

آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت فردا برگزار می‌شود
جزییات فرآیند برگزاری و ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دکترای تخصصی 92 رشته‌های علوم پزشکی فردا پنجشنبه 16 آبان ماه، ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون را اعلام کرد.

دکتر غلامرضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با  ایسنا ، با اشاره به برگزاری آزمون دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی در روز پنجشنبه با رقابت 7000 داوطلب، گفت: از این تعداد 4333 داوطلب این دوره از آزمون زنان و مابقی آن مردان هستند.

وی به برگزاری آزمون دکترای تخصصی 92 در 9 حوزه امتحانی، تصریح کرد: این آزمون در دو حوزه در تهران و در هر یک از شهرهای کرمان، شیراز، اصفهان، کرمانشاه، مشهد، تبریز و اهواز برگزار خواهد شد.

حسن زاده همچنین با اشاره به اینکه تعداد رشته‌های آزمون دکترای تخصصی در سال گذشته 58 رشته بوده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری رشته‌های دکترای تخصصی به 61 رشته افزایش یافته است که پذیرش دانشجو در این تعداد رشته و در 26 دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برگزاری این آزمون نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، خاطرنشان کرد: این آزمون شامل 70 درصد نمره کتبی و 30 درصد نمره است و به صورت تستی برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه شرکت در آزمون مرحله دوم (آزمون مصاحبه)، اظهار کرد: داوطلبانی که حدنصاب لازم در آزمون کتبی کسب می‌کنند به صورت دو برابر ظرفیت برای انجام مرحله دوم (آزمون مصاحبه) معرفی می‌شوند.

حسن‌زاده در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون، اظهار کرد: در رشته‌های دکترای تخصصی 1279 داوطلب پذیرفته می‌شوند که از این تعداد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی 749 نفر، در رشته طب سنتی 38 نفر، در دانشگاه بقیه‌الله 25 نفر و در واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی 367 نفر است.
/ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------