وزیر علوم و رئیس جمهور به تخلف دانشگاه ایرانیان رسیدگی کنند/ ارسال پرونده دانشگاه از دیوان محاسبات به اصل نود



دانشگاه ایرانیان,مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان در تهران

وزیر علوم و رئیس جمهور به تخلف دانشگاه ایرانیان رسیدگی کنند/ ارسال پرونده دانشگاه از دیوان محاسبات به اصل نود

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده دانشگاه ایرانیان در این کمیسیون، مجوز صادره از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تاسیس دانشگاه ایرانیان را غیر قانونی خواند و از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست به این پرونده رسیدگی کند.

عوض حیدر پور در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل نود، اظهار داشت: در آخرین روزهای دولت دهم دانشگاهی توسط احمدی نژاد تاسیس و مسئله ای که خبر ساز شد اختصاص 16 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی به این دانشگاه بود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون اصل 90 بررسی کرد که این 16 میلیارد به چه صورت برداشت شده و قرار بوده چگونه هزینه شود.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات گزارشی در خصوص واریز 16 میلیارد به حساب دو فرد حقیقی دولت دهم به ریاست مجلس ارائه داد، افزود: لاریجانی هم این گزارش را به کمیسیون اصل نود ارائه داد و در کمیسیون نحوه اختصاص این بودجه، چرایی اختصاص و چگونگی پرداخت و باز پس گیری 16 میلیارد بررسی شد.

حیدر پور با بیان اینکه این 16 میلیارد تومان به حساب رسمی دانشگاه ایرانیان واریز نشده بلکه به حساب دو شخص حقیقی که هیئت موسس دانشگاه بودند واریز شده است، افزود: در واقع در خواست اختصاص این مبلغ در یک اتاق نهاد ریاست جمهور نوشته شده و در اتاق کناری دستور پرداخت آن صادر شده است.

وی در خصوص سابقه صدور مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان، خاطرنشان کرد: سال 89 وزارت علوم مجوزی را برای تاسیس دانشگاه بین المللی ایرانیان در همه رشته ها و مقاطع در کشور صادر کرد؛ صدور این مجوز در حالی است که در موافقت نامه های اصولی وزارت علوم سابقه نداشته است چنین مجوزی صادر شود.

حیدر پور با بیان اینکه صدور این مجوز خلاف عرف بوده، تاکید کرد: بر اساس مجوز صادره این دانشگاه باید در جزیره کیش تاسیس می شد، اما از سال 89 تا 92 هیچ اقدامی در راستای تاسیس این دانشگاه صورت نگرفت.

وی ادامه داد: احمدی نژاد در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت دهم در پایان جلسه اعلام می کند که مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان را سال 89 از وزارت علوم گرفته و تقاضای تاسیس دفتر این دانشگاه در تهران را مطرح می کند که اعضای جلسه با صلوات موافقت خود را اعلام می کنند.

عضو کمیسیون اصل نود با تاکید بر اینکه تاسیس دانشگاه ایرانیان در تهران غیر قانونی است، خاطر نشان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر صدور مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان در تهران غیر قانونی است و اقدام احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت دهم مبنی بر اخذ مجوز تاسیس دانشگاه برای خود و دوستانش اقدامی غیر اخلاقی است.

وی با بیان اینکه مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان در تهران رانتی برای احمدی نژاد بود، از وزیر علوم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست به این تخلف رسیدگی کرده و مجوز صادره را لغو کند.

به گزارش مهر، هم اکنون دانشگاه ایرانیان در حال آماده کردن زمینه ها برای جذب دانشجو در ترم تحصیلی بهمن است.

/مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------