آخرین وضعیت شکایت دانشگاه ایرانیان از وزارت علوم



اخبار,اخباردانشگاه,دانشگاه ایرانیان

وی تاکید کرد: دوستانی که در گذشته و چه در حال حاضر، در مدار قانون عمل نکرده اند و از رانت استفاده کرده اند باید پاسخگو باشند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان این که در جریان شکایت دانشگاه جامع ایرانیان از برخی مقامات وزارت علوم قرار دارد گفت: این دانشگاه مسیر غلطی را اتخاذ کرده و باید با این مسیر برخورد شود.

به گزارش ایرنا، «مجتبی شریعتی نیاسر» روز سه شنبه و در حاشیه مراسم قدردانی از نفرات برتر نوزدهمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت شکایت دانشگاه ایرانیان از وزارت علوم در چه مرحله ای است؟ گفت: من در جریان این مساله هستم و این دانشگاه به زودی پاسخ خود را خواهد گرفت.

وی افزود: ما مسیر قانونی و حقوقی را دنبال می کنیم تا هرچه سریع تر به نتیجه مطلوب برسیم.

شریعتی اضافه کرد: همه دانشگاهیان و مسوولین باید یاد بگیرند که در مدار قانون کار کنند زیرا در غیر این صورت همواره اختلالات و خدشه هایی به نظام آموزش عالی کشور وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: دوستانی که در گذشته و چه در حال حاضر، در مدار قانون عمل نکرده اند و از رانت استفاده کرده اند باید پاسخگو باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: ما باید فراجناحی و در مدار قانون حرکت کنیم و دستگاه هایی از آموزش عالی که از ریل خود خارج شده اند باید بر روی ریل تعریف شده اولیه خود قرار گیرند.

وی همچنین کنترل کمی، ارتقای کیفی، اقتدار و هماهنگی را سه اولویت اصلی خود در معاونت آموزشی وزارت علوم برشمرد و گفت: این سه سیاست در راستای سیاست مدیران گذشته وزارت علوم است که همواره سخن از ساماندهی و هماهنگی می کردند.

وی تصریح کرد: معتقدم باید رشد کمی را در دانشگاه ها کنترل کنیم و ارتقای کیفی را در صدر برنامه هایمان قرار دهیم، زیرا ضعف کیفی در مراکز آموزش عالی ما مشهود است.

معاون وزیر علوم،خواستار تصویب اختیار به مراکز علمی و آموزشی شد و گفت: همه دستگاه ها باید با هماهنگی پیش بروند زیرا در صورت عدم هماهنگی، یک حوزه سیاستی را اعلام می کند که حوزه دیگر توانایی حمایت از آن را ندارد.


 اخبار دانشگاه  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------