توصیه علی مطهری به وزیر علوم/میلی منفرد 3 مدیر آموزشی وزارت علوم را برکنار کرد/ اسامی مدیران تازه منصوب شده



توصیه علی مطهری به وزیر علوم,استیضاح وزیر علوم در مجلس


توصیه علی مطهری به وزیر علوم

نماینده مردم تهران اظهار داشت: وزیر علوم نباید درمقابل فشارهای نمایندگان تندرو عقب نشینی کند بلکه باید با قاطعیت بر مواضع خود ایستادگی نماید.

علی مطهری در گفتگو با ایلنا، درخصوص اعمال فشارهای صورت گرفته از جانب برخی از نمایندگان مجلس بر وزیر علوم در خصوص انتخاب تیم همکاران و مدیران ستادی وزارتخانه خود اظهار داشت: مخالفت‌های صورت گرفته با وزیر علوم مستند قانونی ندارد و بیشتر با اغراض سیاسی و شخصی صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس؛ اعتراض به وزرا درخصوص انتخاب همکاران خود را مصداق دخالت در کار اجرایی دولت عنوان کرد و افزود: وزیر علوم نباید در مقابل فشارهای این دسته از نمایندگان تندرو عقب نشینی کند بلکه باید با قاطعیت بر مواضع خود ایستادگی نماید. اگر وزیر علوم عقب نشینی کند ما از او سوال خواهیم کرد.

وی؛ عقب نشینی وزیر علوم در برابراین فشار را خیانت به حقوق ملت و محروم کردن دانشگاهیان از نیروهای زبده توصیف کرد و گفت: عقب نشینی در برابر این افراد تندرو باعث خواهد شد که آن‌ها خواسته‌های نابحق دیگری را مطرح کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان احتمال استیضاح وزیر علوم در مجلس گفت: احتمال آن را ضعیف می‌دانم اما در صورت مطرح شدن، اکثر نمایندگان با تندرو‌ها همکاری نخواهند کرد وآن‌ها کاری از پیش نخواهند برد.

مطهری همچنین فتنه گر نامیدن توفیقی و میلی منفرد را سخنی باطل توصیف کرد و افزود: این‌ها کسانی بودند که به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و اعتراض طبق قانون اساسی حق هر ایرانی است. صرف ادعای تقلب به معنی فتنه‌گر بودن نیست

 

بلکه ما کسانی را فتنه‌گر می‌دانیم که بعد از اعلام نظر شورای نگهبان به تخریب و آشوب پرداختند و این در مورد آقایان میلی منفرد و توفیقی به هیچ وجه صدق نمی‌کند و رهبر انقلاب هم عدم تمکین نسبت به قانون را نکوهش کرده‌اند نه هر اعتراضی را.

وی در پایان تصریح کرد: رفتاراین عده از افراد تندرو که مدعی ولایت مداری هستند با توصیه‌های مقام رهبری در تعارض آشکار قرار دارد.

 

میلی منفرد 3 مدیر آموزشی وزارت علوم را برکنار کرد/ اسامی مدیران تازه منصوب شده

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 3 مدیر کل آموزشی حوزه این معاونت را برکنار کرد.

به گزارش مهر، جعفر میلی منفرد اقدام به برکناری ابوالفضل حسنی - مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، سعید قدیمی - مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی، غلامعلی نادری - مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی معاونت آموزشی وزارت علوم کرد.

عبدالرحیم نوه ابراهیم عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه خوارزمی جانشین سعید قدیمی - مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی توسط میلی منفرد منصوب شد.

محمدحسین ملک احمدی، معاون غلامعلی نادری - مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم به جای نادری در این دفتر فعالیت می کند.

همچنین حسین حسینی - عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گروه دامپزشکی در سمت مدیر کل دفتر گسترش آموزش از میلی منفرد حکم گرفت.

با اعلام یکی از این مسئولان برکنار شده، مراسم تودیع و معارفه فردا در وزارت علوم برگزار می شود.

ایلنا/مهر

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------