فست فودی به نام پایان نامه



اخبار,اخبار دانشگاه,پایان نامه

زمانی قدم های این پایان نامه های تقلبی فقط در مکان های خاصی مانند میدان انقلاب و یا نزدیک ورودی دانشگاه ها بود. شماره های نوشته شده در سطح پیاده رو ها یا افرادی که برگه هایی در این رابطه پخش می‌کردند، نمونه های قدیمی تبلیغ برای پایان نامه فروشی هستند. اما امروزه دامنه این مشکل پا را فراتر نهاده است. این روزها پایان نامه فروشی در سایت ها و فضاهای مجازی هم رواج پیدا کرده است.

از بین رفتن وجاهت پایان نامه و هیبت جلسات دفاع خبری است که تن و بدن جامعه دانشگاهی را به لرزه در می‌آورد. وقتی که آنقدر عیان می‌شود و پرده از رازش برداشته می‌شود که یکی از نمایندگان مجلس به سهل الوصول بودن اتمام تحصیلات تکمیلی اشاره می‌کند. افزایش فروش پایان نامه ها، نکته ای است که شاید بسیار و بسیار خوانده شده باشد، اما انگار تمامی ندارد.

به گزارش ابتکار، رییس جمهور در هفتصد و پنجاه و سومین جلسه شورای انقلاب فرهنگی از آنچه پایان نامه فروشی و کپی برداری علمی نامیده می‌شود انتقاد کرده و گفته است که شان علمی کشور به هیچ وجه نباید زیر سوال برود و دستگاه های مرتبط با این اقدامات مقـــابله کنند. به رغم این اشاره ها و پیگیری ها ولی پایــــان نامه فروشی باز هم رواج دارد و بازار داغ و متفاوت تری هم پیدا کرده است.

پایان نامه در حال پختن است!
زمانی قدم های این پایان نامه های تقلبی فقط در مکان های خاصی مانند میدان انقلاب و یا نزدیک ورودی دانشگاه ها بود. شماره های نوشته شده در سطح پیاده رو ها یا افرادی که برگه هایی در این رابطه پخش می‌کردند، نمونه های قدیمی تبلیغ برای پایان نامه فروشی هستند. اما امروزه دامنه این مشکل پا را فراتر نهاده است. این روزها پایان نامه فروشی در سایت ها و فضاهای مجازی هم رواج پیدا کرده است. به سراغ یکی از این سایت های مجازی می‌رویم. دامنه تبلیغات در این سایت بالاست. فروش پایان نامه و مقاله علمی در موضوعات مختلف. ایمیلتان را بگذارید. واریز پول به فلان شماره حساب، شما در خانه بنشینید پایان نامه در حال پختن است و تا چند روز دیگر آماده ی مصرف می‌شود.

پاقدم نحس پایان نامه فروشی
مرض پایان نامه فروشی به جان تحصیلات عالی دانشگاهی در کشور ما افتاده است. مرضی مسری که ضرر آن به همه سیستم آموزشی می‌رسد. تبعات زیان بار آن افراد سالم و ناسالم را در بر می‌گیرد. افرادی هم که پایان نامه های قابل قبولی ارائه می‌دهند به دلیل بی توجهی هایی که به پایان نامه های آن ها می‌شود انگیزه لازم را برای تلاش از دست می‌دهند. ورود این پایان نامه ها به سیستم دانشگاه باعث شکل گرفتن نگاه بدبینانه در بین مسئولان و استادان به تمام پایان نامه ها شده است. پا قدم نحس این ماجرا دامن همه را می‌گیرد. ارزش پایان نامه در کشور ما پایین آمده است. همین کم ارزشی باعث شده است که تلاش برای ارائه یک پایان نامه خوب هم کاستی بگیرد. ادامه این روند سیاه شدن چهره علمی کشور است. دامنه این سیاه شدن چهره علمی فقط معطوف به خود کشور نیست بلکه باعث می‌شود در عرصه بین‌الملل هم اعتماد به کارهای علمی پژوهشگران ما رو به افول بنهد.

پایان نامه فروش امروز، مدرک فروش آینده
پایان نامه فروش های امروز، مدرک فروش های آینده خواهند شد. وقتی ارزش علم و آموزش عالی در کشور رو به افول بنهد دیگر حتی انگیزه ای برای ورود به مقطع بالاتر باقی نمی‌ماند. وقتی پایان نامه و مقاله علمی که اساس و بنیان آموزش عالی هستند ارزش خود را از دست بدهند دیگر انگیزه ای برای تحصیل باقی نمی‌ماند. امروز افراد پایان نامه و مقاله علمی را می‌خرند و کم کم دیگر حوصله ای برای کلاس و درس باقی نمی‌ماند و شروع به خرید خود مدرک می‌کنند. از عواقب بعدی این موضوع مدرک فروشی است. اگر سدی بر سر راه پایان نامه فروش ها ایجاد نشود سیل تقلب کل آموزش عالی را به نابودی خواهد کشاند.

پایان نامه های فست فودی
در جامعه ای که تحصیل ارزش خود را از دست می‌دهد و مدرک گرایی رواج پیدا می‌کند به مرور آسیب های دیگر مانند پایان نامه فروشی در آن جامعه ظهور پیدا می‌کنند. برای یافتن ریشه های این قضیه باید نظام آموزشی را در سطوح پایین مورد مطالعه قرار داد.

 

نظام آموزشی که دانش آموز را به حفظ کردن به جای فهمیدن ترغیب می‌کند، بین علوم مختلف فرق می‌گذارد و فقط به یک سری از علوم خاص در آن توجه می‌شود، افرادی بی هدف و بی برنامه تحویل جامعه می‌دهد که بدون هدف مشخصی پا به دانشگاه می‌گذارند. از سوی دیگر فاصله ای که تحصیل دانشگاهی با حوزه کاری افراد دارد باعث می‌شود تحصیل روز به روز ارزش خود را بیش تر از دست بدهد. کلاس و درس برای دانشجویان اهمیت و ارزش خود را از دست داده است و همین بی ارجی علم باعث می‌شود افراد به راحتی روی به پایان نامه آماده بیاورند. پایان نامه های فست فودی با روحیه نظام آموزشی که از بنیان کر و کور و لال است به خوبی همخوانی دارد. برای حل کردن مشکل پایان نامه فروشی نظام آموزشی را باید از بنیان متحول کرد.

سکوت های خیانت کار
بعضی سکوت ها خطرناک هستند. این سکوت ها خیانت به علم هستند. سکوت اساتیدی که به تقلبی بودن پایان نامه ها آگاه هستند ولی چیزی نمی‌گویند باعث رواج بیش تر این تقلب در نظام آموزشی می‌شود. اساتیدی که در مقابل این جنایت سکوت می‌کنند خیانت کار هستند.

 

آن ها به ارزش علم، به حقیقت، به دانشجو و بیش از همه این ها به خود خیانت کرده اند. این رفتار اشتباه باعث رواج هرچه بیش تر این پدیده بین دانشجوهای دیگر می‌شود. وقتی استادی در مقابل این خیانت سکوت می‌کند زمینه را برای بروز انحراف های دیگر به وجود می‌آورد. از طرفی هم راحت گرفتن جلسه دفاع و توجه ناکافی به پایان نامه ها باعث می‌شود در دانشجوها انگیزی کافی برای ارائه یک کار خوب به وجود نیاید. نمره های بالایی که به همه پایان نامه ها داده می‌شود و تقریبا تمامی آن ها در یک سطح هستند باعث می‌شود ارزش کار خوب و بد یکسان شود و انگیزه ای برای ارائه کار خوب باقی نماند.

برخوردهای سختگیرانه با مجرمان
از عوامل اصلی که به تشدید این آسیب می‌انجامد نبود قوانین و مقررات بازدارنده است. قوانین قوی و سختی در این زمینه وجود ندارد. افراد خاطی به سادگی از چنگ قانون می‌گریزند. اگر در این زمینه برخورد های سختگیرانه ای با افراد خاطی وجود داشته باشد دیگر کسی به خود جرات انجام دادن این خطا را نمی‌دهد.

 

برای ریشه کن کردن این مشکل است لازم است که با تمام افراد مجرم در این زمینه برخورد شدید صورت گیرد. دانشجو ای که پایان نامه یا مقاله تقلبی تحویل می‌دهد باید مجازات شود. با جمع کردن بساط پایان نامه فروش ها و برخورد شدید با آنها این پدیده را ریشه کن کرد. از موازی کاری ها دستگاه های مسئول در برخورد با پایان نامه فروش ها جلوگیری شود. این موازی کاری ها باعث شده که هیچ دستگاهی برخوردی قاطع با این پدیده نکند. اگر در یک برحه زمانی کوتاه دامنه سخت گیری ها بالا برود از دامنه این پدیده به مقدار فراوان کاسته می‌شود.


  اخبار  دانشگاه -   ابتکار 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------