معرفی گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان



اخبار,اخبار دانشگاه,گران‌ترین مقصد آموزش عالی برای دانشجویان بین‌المللی

 
اخبار دانشگاه - معرفی گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان

بانک خصوصی «اچ‌اس‌بی‌سی» در گزارش جدید خود استرالیا را به عنوان گران‌ترین مقصد آموزش عالی برای دانشجویان بین‌المللی معرفی کرد.

در گزارش بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» انگلیس آماده است: استرالیا که از نظر وسعت ششمین کشور جهان محسوب می‌شود از نظر بالا بودن هزینه‌های تحصیلی بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته را پشت سر گذاشته است. در این گزارش پس از استرالیا کشورهای آمریکا و انگلیس نیز همچنان جزو گران‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل هستند.

انتشار این گزارش موجب تعجب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی شد چرا که آنها معمولا انگلیس را به لحاظ هزینه‌های زندگی و تحصیلی به عنوان گران‌ترین کشور جهان می‌دانستند. با این حال همچنان تحصیل در انگلیس هزینه بالایی دارد و در این رده‌بندی در ردیف سوم قرار گرفته است.

 

به دنبال بروز بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، بسیاری از موسسات آموزش عالی شهریه‌های خود را افزایش دادند تا بتوانند بر کمبود بودجه‌های دولتی خود فایق آیند و در عین حال نیز درآمدهای خود را افزایش دهند. این مسئله سبب فراری دادن دانشجویان خارجی از کشورهای پرهزینه به سمت کشورهای کم‌هزینه تر نظیر سنگاپور، هنگ کنگ و استرالیا شد.

اما اطلاعات ارائه شده در این گزارش این ذهنیت را به کلی تغییر داد. اگرچه میزان شهریه سالانه دانشجویان خارجی در دو کشور آمریکا و استرالیا تقریبا به یک اندازه، یعنی حدود 25 هزار دلار است اما هزینه‌های سنگین زندگی در استرالیا، این کشور را از نظر هزینه‌های سالانه برای ادامه تحصیل بالاتر از سایر کشورها قرار داده است.

دانشجویان خارجی در استرالیا باید سالانه مبلغی حدود 38 هزار دلار هزینه کنند که این رقم برای دانشجویان خارجی در آمریکا 35 هزار دلار و در انگلیس 30 هزار دلار است.

«گراهام هیونیس»، رئیس خرده بانکداری و مدیریت دارایی بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» در استرالیا می‌گوید: در حالی که طی پنج سال گذشته استرالیا از رشد اقتصادی خوبی بهره می‌برد، این مسئله سبب افزایش ارزش پول و درآمد ارزی این کشور در بخش صادرات شامل «آموزش» نیز شده است.

وی افزود: با وجود اینکه بخش آموزش استرالیا از نظر شمار دانشجویان خارجی آسیب دیده اما سهم دانشجویان بین‌المللی در این کشور همچنان قدرتمند مانده است. این مسئله نشان می‌دهد که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، نقش مسائل مالی را نسبت به سایر مسائل نظیر کیفیت آموزش و زندگی در این کشور در اولویت‌های آخر خود در نظر می‌گیرند و اهمیت کمتری برای آن قائل هستند.

بانک «اچ‌اس‌بی‌سی» با انتشار گزارش فوق به تحلیل داده‌های دولتی دریافتی از 13 کشور جهان پرداخته است و با تلفیق مبلغ میانگین هزینه‌های دانشگاه و هزینه‌های زندگی، میانگین هزینه‌های سالانه هر یک از دانشجویان بین‌المللی را برآورد کرده است.

به گزارش یونیورسیتی‌هرالد، در این فهرست آلمان در میان 13 کشور با میانگین سالانه 6200 دلار برای شهریه و هزینه‌های زندگی وضعیت مناسب‌تری داشته است. در آسیا نیز کشورهای سنگاپور و هنگ کنگ پس از استرالیا پرهزینه‌ترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی معرفی شده‌اند. دانشجویان بین‌المللی در این کشورها به ترتیب باید سالانه مبالغ 24 هزار دلار و 22 هزار دلار هزینه کنند.

بنا بر اعلام بانک «اچ‌اس‌بی‌سی»، 13 کشور پرهزینه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی شامل کشورهای ذیل می‌شوند:

1- استرالیا سالانه 38 هزار و 516 دلار

2- آمریکا سالانه 35 هزار و 705 دلار

3- انگلیس سالانه 30 هزار و 325 دلار

4- امارات متحده عربی سالانه 27 هزار و 375 دلار

5- کانادا سالانه 26 هزار و 11 دلار

6- سنگاپور سالانه 24 هزار و 248 دلار

7- هنگ کنگ سالانه 22 هزار و 443 دلار

8- ژاپن سالانه 19 هزار و 164 دلار

9- روسیه سالانه 9441 دلار

10- چین سالانه 8766 دلار

11- تایوان سالانه 2578 دلار

12- اسپانیا سالانه 7006 دلار

13- آلمان سالانه 6285 دلار
اخباردانشگاه - خبرگزاری ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------