ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها کنکور 92 یک شنبه آغاز می شود



اخبار,اخبار دانشگاه,مرحله تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه پیام نور


 اخبار دانشگاه - ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها کنکور 92 یک شنبه آغاز می شود

ثبت نام متقاضیان مرحله تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در آزمون سراسری سال 1392 از فردا(یکشنبه) به صورت اینترنتی آغاز می شود.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه به ایرنا گفت: تعدادی از مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، پس از اعلام نتایج آزمون ورودی سال 1392 برای رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها به صورت بدون آزمون(بررسی سوابق تحصیلی) صورت می گیرد، علاوه بر ظرفیت های تکمیل نشده در تعدادی از کدرشته های قبلی و همچنین پذیرش دانشجو در رشته های جدید اعلام ظرفیت کرده اند.
 
حسین توکلی افزود: فهرست رشته های مرحله تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی از 25 آذر ماه بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفته است.
 
وی در مورد افرادی که می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها ثبت نام کنند، توضیح داد: تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 92 ثبت نام کرده اند، صرفنظر از اینکه در جلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده اند و همچنین داوطلبانی که در این آزمون ثبت نام نکرده اند، می توانند مطابق ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه ای که بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.
 
سخنگوی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: هر داوطلب می تواند حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته محل های گروه آزمایشی مربوط ( یکی از گروه های آزمایشی پنجگانه) انتخاب و کدرشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و از روز یکم تا پنجم دی ماه از طریق سایت اینترنتی سنجش در تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام درج کند.
 
وی هزینه ثبت نام و اعلام علاقه مندی در پذیرش رشته های مرحله تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها به شیوه بدون آزمون را 35 هزار ریال اعلام کرد و گفت: چنانچه داوطلبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود، رشته هایی از گروه آزمایشی هنر یا زبان های خارجی و یا هنر و زبان های خارجی را نیز جزو 50 کدرشته امتحانی خود انتخاب کنند، باید به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ 35 هزار ریال دیگر نیز به شیوه اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت کند.
 
توکلی از داوطلبان خواست که پس از پرداخت وجه ثبت نام، شماره سریال 12 رقمی دریافتی از سوی سیستم را یادداشت کنند.
 
** پذیرش 270 هزار نفر در تکمیل ظرفیت بدون آزمون پیام نور و غیرانتفاعی ها
وی ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی را حدود 270 هزار نفر ذکر کرد.
 
مشاورعالی سازمان سنجش تاکید کرد: گزینش نهایی داوطلبان این رشته ها براساس سوابق تحصیلی و اولویت کدرشته محل های انتخابی داوطلبان و با رعایت ضوابط و شرایط مربوطه انجام خواهد شد.
 
به گفته توکلی، فهرست قبول شدگان نهایی تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها بگونه ای اعلام می شود تا پذیرفته شدگان بتوانند از نیمسال دوم سال تحصیلی 93-1392 (بهمن ماه 92) ثبت نام کرده و به کلاس درس بروند.
 اخبار دانشگاه - ایرنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------