جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه آزاد



اخبار,اخباردانشگاه ,پذیرش بدون آزمون دانشجو

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجو در این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با  ایسنا، با بیان این مطلب د ر خصوص پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد گفت: پذیرش بدون آزمون در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.org انجام می شود.

وی گفت: داوطلبان این دوره ها لازم است با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش و اطلاع از رشته محل های این دوره نسبت به ثبت نام خود اقدام و ضمن تهیه نسخه چاپی از تاییدیه ثبت نام ، به واحد دانشگاهی مورد نظر مراجعه کنند.

علوی فاضل با بیان اینکه این سامانه در تمام طول سال فعال است،گفت: داوطلبان براساس زمان ثبت نام و تقویم آموزشی دانشگاه در اولین نیمسال تحصیلی شروع به تحصیل خواهند کرد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پذیرش بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه فارغ التحصیلان ممتاز است،گفت: زمان ثبت نام در این دوره ها در آذرماه هرسال خواهد بود و اعلام نتایج آن برای مقطع کارشناسی ارشد طی دو مرحله در بهمن ماه و شهریور ماه و برای دکتری تخصصی در شهریور ماه هرسال انجام می شود.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در خصوص تحصیل متقاضیان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی به ایسنا گفت: در دوره دکتری تخصصی براساس امتیاز حاصل از معدل، نمره پایان نامه و مقالات و تولیدات علمی رتبه بندی و براساس اولویت امتیاز مکتسبه به گروه تخصصی مربوطه برای مصاحبه علمی معرفی و براساس اولویت امتیاز نهایی و با توجه به ظرفیت پذیرش به واحدهای دانشگاهی مجری معرفی خواهند شد.

علوی فاضل در پایان تاکید کرد: پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است، درحالی که پذیرش بدون آزمون دکتری تخصصی محدودیتی به لحاظ دانشگاه محل صدور مدرک پایه ندارد. همچنین در دوره های بدون آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی داوطلبان موظفند در رشته همنام و یا متجانس با مقطع پایه خود ثبت نام کنند.

 اخبار  دانشگاه  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------