شکایت 3 نماینده مجلس از فرجی دانا



اخبار,اخبار دانشگاه,شکایت  نمایندگان مجلس ازوزیر علوم

 
اخبار دانشگاه - شکایت 3 نماینده مجلس از فرجی دانا/ ستاره‌دارها وزیر علوم را به کمیسیون اصل 90 کشاندند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت نمایندگان مجلس بر دستگاه های اجرایی از رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند.

مصطفی افضلی فر در گفتگو با مهر گفت: زهره طبیب‌زاده، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نمایندگان تهران و جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به دلیل ممانعت از اعمال حق نظارت نمایندگان مجلس بر دستگاه های اجرایی از رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت کردند.

وی ادامه داد: چندی قبل نمايندگان مجلس در كميسيون آموزش و تحقيقات درباره بازگشت دانشجويان ستاره دار و كساني كه از وزارت اطلاعات اخطار دريافت كرده بودند، براي تحصيل و تدريس در دانشگاه‌ها، از وزيرعلوم براي ارايه توضيحاتي دعوت كرده بودند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 افزود: دراین جلسه مقرر شد که براي بررسي اين موضوع، پرونده آنها در اختيار نمايندگان قرار گيرد كه در جلسه اول تعدادي از پرونده ها به نمايندگان داده شد و مابقي قرار بود در هفته هاي آينده در اختيار نمايندگان به صورت يك جا گذاشته شود.

وی ادامه داد: ولی رئيس هيات عالي گزينش، به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اعلام كرده است كه براساس مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي نمي توان پرونده ها را در اختيار نمايندگان قرار داد كه پس از بررسي ها مشخص شد، چنين مصوبه اي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي وجود ندارد.

وي ادامه داد: این حق نمایندگان است و آنها شان نظارتی دارند هر سندی از دستگاه اجرایی بخواهند و دستگاه های اجرایی موظف هستند اسناد درخواستی نمایندگان را در اختیار آنها قرار دهند برای همین نمايندگان مجلس به دليل ممانعت از اعمال حق نظارت نمايندگان مجلس توسط وزير علوم، تحقيقات و فناوري از وي شكايت كرده اند.

افضلی فر افزود: این افراد به کمیسیون اصل 90 دعوت می شوند و باید پاسخ آنها را شنید تا نتیجه را اعلام کرد.
اخبار دانشگاه - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------