برگزاری آزمون سراسری ۹۵ در ۲۴ و ۲۵ تیرماه/ استخدام‌ها در دولت یازدهم شفاف شد



 اخباردانشگاه  ,خبرهای  دانشگاه,  آزمون سراسری

 رئیس سازمان سنجش از برگزاری آزمون سراسری ۹۵ در ۲۴ و ۲۵ تیرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مراسم تجلیل از نفرات بر‌تر آزمون سراسری ۱۳۹۴ و المپیاد علمی دانشجویی کشور صبح امروز با حضور وزیر علوم، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، معاون آموزشی وزارت بهداشت، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور، رئیس دانشگاه علم و صنعت، رئیس دانشگاه شریف، ایوبی؛ معاون سینمایی وزیر ارشاد و معاون فرهنگی بنیاد شهید در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم خدایی؛ رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور و معاون وزیر علوم ضمن تبریک به نفرات بر‌تر کنکور اظهار داشت: امسال حدود ۸۷۶ هزار نفر در آزمون سراسری شرکت کردند که از این تعداد ۴۲۸ هزار نفر وارد دانشگاه شدند و ۳۳۰ هزار صندلی خالی ماند.

وی افزود: روند پذیرش یک روند کاهشی است و دانشگاه‌ها و موسسات باید به سمتی بروند که از ظرفیت‌های ایجاد شده و پتانسیل‌های موجود بهره‌ ببرند و همچنین می‌توانیم با پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه از توان موجود استفاده کنیم.

خدایی ادامه داد: نفراتی که امروز تقدیر می‌شوند از گروه‌های تجربی، ریاضی، انسانی و هنر هستند که آزمون سراسری برای گروه تجربی به نسبت سایر گروه‌ها سخت‌تر بود و بقیه گروه‌ها رقابت آسانتری داشتند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه آزمون سراسری سال ۹۵ به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان ۲۴ و ۲۵ تیرماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اعلام نتایج کنکور ۹۵ به احتمال زیاد به هفته اول مهر می‌کشد و دانشگاه‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که ورودی المپیاد‌ها از دو طریق آزمون ارشد و همچنین دانشجویان سال آخر و ماقبل آخر است، گفت: امسال از طریق آزمون ارشد رقابت بین ۳۰۰ هزار نفر وجود داشت که از این تعداد ۲۴۶ نفر برگزیده شدند و همچنین از میان رقابت بین دانشجویان سال آخر در ۸ قطب دانشگاهی ۵۳ نفر انتخاب شدند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه با رقابت‌هایی که انجام شد؛ در ۱۷ رشته اسامی نفرات بر‌تر را اعلام کردیم، گفت: تمامی نفرات بر‌تر در المپیاد عضو بنیاد نخبگان شدند که دانشگاه شریف با ۱۶ مدال دانشگاه اول و دانشگاه‌های تهران با ۹ مدال و دانشگاه شیراز با ۷ مدال در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در المپیاد بین‌المللی در رشته ریاضی ایران رتبه اول، در رشته شیمی رتبه دوم و در رشته آمار رتبه اول را کسب کرد.

خدایی با اشاره به اینکه امسال سه رشته المپیاد علوم جغرافیا، علوم زمین و مهندسی مواد اضافه شد؛ گفت: بنابراین در سال ۹۵ المپیاد در ۲۰ رشته برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش ضمن اشاره به اینکه در سازمان به طور متوسط برای ۶ میلیون نفر هرسال آزمون برگزار می‌کنیم، اظهار داشت: نیمی از این آزمون‌ها، آزمون حرفه‌ای و استخدامی و نیمی مربوط به آزمون ورودی دانشگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: کارنامه دولت یازدهم نشان می‌دهد که این دولت استخدام‌ها را شفاف کرد و در واقع شانس برابری را برای همه مردم برای رقابت ایجاد کرد که قابل تقدیر است.

رئیس سازمان سنجش به رای دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال یک بند از مصوبه شورای سنجش وپذیرش اشاره کرد و گفت: ما در این خصوص از مجلس استسفاریه کردیم که اگر برداشت دیگری از مجلس به ما ارائه نشود، رای دیوان را اجرا خواهیم کرد.


 اخبار  دانشگاه  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------