شرایط انتخاب رشته داوطلبان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد/ تشریح فرایند پذیرش داوطلبان



 اخباردانشگاه ,خبرهای   دانشگاه , دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد شرایط پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی این دانشگاه در دوره‌های باآزمون و بدون آزمون را تشریح کرد.

به گزارش  فارس، داوطلبان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد می‌توانند از دو طریق با آزمون و بدون آزمون برای تحصیل در این دانشگاه انتخاب رشته کنند.

نحوه پذیرش داوطلبان کدرشته محل‌های تحصیلی با آزمون به این صورت است که دانشگاه آزاد بر اساس نتایج آزمون سراسری سال 95 به طور جداگانه اقدام می‌کند بنابراین داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 95 شرکت کرده‌اند، پس از اعلام نتایج آزمون سراسری برای انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد باید پس از دریافت کارنامه نتایج اولیه آزمون خود از سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت مرکز آزمون این دانشگاه مراجعه کنند.

مجتبی علوی‌فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد به چند سوال داوطلبان دانشگاه آزاد پیرامون انتخاب رشته و چگونگی ورود به مقطع کارشناسی این دانشگاه پاسخ داد.

علوی‌فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: اگر فردی بخواهد برای دوره‌های با آزمون دانشگاه آزاد شرکت کند باید در رشته مطابق با رشته دیپلم خود انتخاب رشته کند ولی در رابطه با ثبت‌نام برای دوره‌های بدون آزمون محدودیتی وجود ندارد و بدون توجه به رشته‌ای که دیپلم گرفته است می‌تواند انتخاب رشته کند یعنی یک فرد با دیپلم تجربی می‌تواند در رشته‌های هنر، انسانی یا ریاضی انتخاب رشته کنند.

به گفته وی، یک داوطلب می‌تواند هم در دوره‌های بدون آزمون و هم در دوره‌های بدون آزمون انتخاب رشته کند.

وی گفت: سامانه ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد از نیمه دوم مرداد ماه فعال می‌شود و تمام افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت azmoon.org برای پذیرش در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: اعلام نتایج این دوره‌ها به این صورت است که فرد پس از ثبت‌نام از سامانه ثبت‌نام پرینت تهیه می‌کند و آن را به واحد دانشگاهی محل پذیرش ارائه می‌دهد تا در صورت وجود ظرفیت، ثبت‌نام قطعی انجام شود.

علوی‌فاضل اظهار داشت: داوطلبان در صورت داشتن سوال می‌توانند با شماره 4743 تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته کمک بگیرند یا از طریق سامانه azmoon.org سوالات خود را از طریق سیستم ارسال پیام بپرسند.

به گفته وی، کارشناسان مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز به شکل غیر حضوری پاسخگوی سوالات داوطلبان هستند.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: پذیرش داوطلبان باآزمون به این صورت است که داوطلبان براساس نمره امتیازبندی می‌شوند و اگر داوطلب در انتخاب اول قبول شود پذیرش می‌شود و اگر نشد در رشته‌های بعدی پذیرش می‌شود یعنی داوطلب با نمره بالاتر در تمام رشته‌های انتخابی بررسی می‌شود و سپس رشته‌های انتخابی داوطلب بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علوی‌فاضل عنوان کرد: فرایند پذیرش پیچیده نیست و نیازی به مشاوره برای انتخاب رشته وجود ندارد زیرا داوطلبان می‌توانند بر اساس نمره‌های خود رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------