کاهش شهریه برخی رشته‌های دانشگاه آزاد



  اخباردانشگاه ,خبرهای  دانشگاه , دانشگاه آزاد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش شهریه برخی رشته‌ محل‌های این دانشگاه خبر داد و افزود:با وجود اینکه برخی رشته‌ها،مورد تاکید نقشه جامع علمی کشور هستند، اما استقبال داوطلبان از این رشته‌ها کاهش یافته است.به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ایجاد رغبت برای داوطلبان اقدام به کاهش شهریه این رشته‌ها کرده است.

دکتر مجتبی علوی فاضل در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کاهش شهریه دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی برخی از واحدهای دانشگاهی صورت می‌گیرد، افزود:استقبال دانشجویان از برخی از رشته محل‌ها و در نتیجه پذیرش دانشجو در این رشته‌محل‌ها کاهش یافته است، در حالی که رشته محل‌های مذکور در نقشه جامع علمی کشور در اولویت قرار دارند.

وی افزود: به همین دلیل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور و فعال نگاه داشتن این رشته‌ها،جذابیت‌های این رشته ها را افزایش دهند، لذا کاهش شهریه این رشته‌محل‌ها که اخیرا در هیات رییسه دانشگاه مورد بحث قرار گرفته و به استان‌ها نیز ابلاغ شده اقدامی در این راستا است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کاهش شهریه در رشته‌ها تا میزان حداکثر  50 درصد شهریه سال 94 خواهد بود و این موضوع در دستور کار هیات امناهای استانی دانشگاه آزاد قرار دارد. زیرا بر اساس مصوبه شماره 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هیات امنای استانی درمورد  تعیین میزان شهریه برای هر استان تصمیم گیری کنند. این موضوع از طرف ریاست دانشگاه آزاد ابلاغ شده تا هیات‌های امنای استانی آن را در دستور کار قرار دهند. تلاش می‌شود استان‌ها سریع‌تر درخواست واحدها را بر اساس شرایط بررسی کرده و نتیجه را اعلام کنند تا این موضوع برای مهرماه اجرایی شود.

علوی فاضل با تاکید بر اینکه هدف دانشگاه آزاد اسلامی از اقدام مذکور، تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور است، اظهار کرد: از طرف دیگر در برخی از واحدها برای رشته‌های مذکور، هیات علمی، امکانات و زیرساخت‌های مناسب وجود دارد اما این واحد ها با کاهش تعداد دانشجو مواجه هستند و این امکانات هدر می‌رود.

وی درمورد برخی از رشته‌های اولویت دار در نقشه جامع علمی کشور گفت: رشته‌های "فناوری‌های زیست محیطی"،"فناوری های نفت و گاز"،"فناوری هوا و فضا"،"فناوری هسته‌ای"،"گیاهان دارویی"،"انرژی‌های نو و تجید پذیر"،"مطالعات قرآن و حدیث"،"اقتصاد" ، "جامعه شناسی" ، "علوم سیاسی" ، "الگوهای شیوه زندگی سالم منطبق با آموزه های اسلامی" ، "حکمت و فلسفه هنر" ، فیلم و سینما" ، "معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی"، " اکتشاف و استخراج مواد معدنی" ، "فیزیک اتمی و شتاب‌گرها" ، "عرفان اسلامی" ، "طب سنتی" ، "جبر و ریاضیات غیر خطی"، "بیوشیمی" ، "بیوفیزیک" ، "شیمی سبز" ، "مخاطرات زیست محیطی" ، "اقیانوس شناسی و علوم دریایی"، "بهینه سازی الگوی کشت منطقه‌ای"، "امنیت غذایی" و... جزو رشته‌های اولویت‌دار در نقشه جامع علمی کشور هستند که اکثر این رشته‌ها یا شاخه‌هایی از این رشته‌ها ، در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------