تغییر نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی/محدودیت دوره‌های شبانه



اخبار,اخبار دانشگاه,نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی

 

اخبار دانشگاه - تغییر نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی/محدودیت دوره‌های شبانه

 مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به طراحی مدلی جدید برای پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: بر اساس مدل جدید ظرفیت پذیرش دانشجویان در دوره‌های روزانه و شبانه تحت کنترل قرار می‌گیرد..

سیدحسین حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، گفت: امسال تعیین ظرفیت‌ها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تغییر کرده است، در سال‌های گذشته ظرفیت‌های داوطلبان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از سوی گروه‌های آموزشی در وزارت علوم تعیین می‌شد ولی امسال این امر در دانشگاه‌های دولتی برعهده شورای آموزشی قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه‌ها ظرفیت مورد نیاز خود براساس نوع امکانات دانشگاه و اعضای هیئت علمی را به وزارت علوم اعلام می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه تعداد دانشجویان در دوره شبانه نباید بیشتر از دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها باشد، ادامه داد: نحوه اعلام ظرفیت به این صورت است که دانشگاه‌ها باید ابتدا ظرفیت دوره‌های روزانه را تعیین کرده و بر اساس آن ظرفیت نوبت دوم و پردیس خودگردان مشخص شود.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: هر دانشگاه می‌تواند حداکثر تا 100 درصد میزان ظرفیت دوره روزانه را در دوره شبانه نیز لحاظ کند ولی نباید تعداد دانشجویان دوره شبانه از روزانه بیشتر باشد.

وی افزود: در گذشته نحوه پذیرش داوطلبان در مقطع تحصیلات تکمیلی سبب ایجاد ناهماهنگی در پردیس‌های خودگردان می‌شد و امکان بیشتر شدن تعداد دانشجویان در دوره‌های شبانه نسبت به دوره‌های روزانه وجود داشت ولی از طریق مدل جدید ظرفیت‌ها در دوره‌های شبانه و روزانه تحت کنترل وزارت علوم قرار می‌گیرد.
اخبار دانشگاه - فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------