نتایج نهایی آزمون دکترای رشته های علوم پزشکی اعلام شد/ سهم زنان 62درصد



  اخباردانشگاه ,خبرهای  دانشگاه ,مرکز سنجش آموزش پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج نهایی آزمون دکترای تخصصی رشته های علوم پزشکی اعلام شد، یک هزار و 47 نفر در این آزمون پذیرفته شدند. 62 درصد قبول شدگان زن هستند.

 به گزارش ایرنا به نقل از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، محمدحسین پورکاظمی با اشاره به انتشار کارنامه آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی، گفت: دراین آزمون، داوطلبان در72 رشته پذیرفته شدند که 12 رشته مربوط به داروسازی و بقیه مربوط به رشته های علوم پایه است.

 

وی افزود: درآزمون دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی داوطلبان می بایست حائز70 درصد نمره کتبی و30 درصد نمره مصاحبه می شدند. خوشبختانه کارنامه کتبی داوطلبان به همراه کلید سوالات و پاسخنامه درسایت سنجش آموزش پزشکی قرار داده شده اما اگر فردی به 30 درصد نمره مصاحبه که توسط قطب های دانشگاه های علوم پزشکی به روشی منطقی انجام شده، اعتراضی دارد، می تواند اعتراض خود را در این مورد اعلام کند.

 

وی تعداد افراد حاضر در آزمون تخصصی دکتری رشته های علوم پزشکی را بیش از هفت هزار نفرعنوان کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 250 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت حدود یک هزار و 147 نفر پذیرفته شدند که 710 نفر معادل 62 درصد زن و 437 نفر معادل 38 درصد مرد بودند.

 

پورکاظمی اضافه کرد: با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه ها حدود یک هزار و 200 نفر اعلام شده بود، ظرفیت برخی از رشته ها تکمیل نشد و در صورتی که دانشگاه های علوم پزشکی علاقه مند باشند می توانیم برای رشته هایی که هنوز ظرفیت دارند، مرحله تکمیل ظرفیت را انجام دهیم.

 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهارداشت: پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، داروسازی، دندانپزشکی و طب سنتی سال تحصیلی 96 - 95 نیز از امروز شنبه 17 مهر تا دوشنبه 19 مهر می توانند برای ثبت نام به دانشگاه ها مراجعه کنند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------