ورود مجلس به پیگیری پرونده 3000 دانشجوی بورسیه شده



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشجویان بورسیه


 اخبار دانشگاه - ورود مجلس به پیگیری پرونده 3000 دانشجوی بورسیه شده

بر اساس جلسه‌ای که برگزار شد کمیسیون تصمیم گرفت تا جزئیات این افراد در لیستی کامل طی مدت دو هفته به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. همچنین مقرر شد کمیته‌ای این موضوع را پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از وزارت علوم خواسته شده تا لیست دانشجویان بورسیه گرفته را طی دو هفته به مجلس و کمیسیون آموزش ارائه دهد.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره بررسی پرونده 3000 دانشجویی که اخیرا وزارت علوم اعلام کرده بدون داشتن شرایط لازم بورسیه گرفته‌اند، گفت: حدود دو هفته پیش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر علوم و مدیرکل بورس وزارت علوم جلسه‌ای برگزار کرده و این مسئولان توضیحات لازم را ارائه کردند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این تعداد دانشجویانی که بورسیه شده‌اند در دولت کارهای قانونی آنها انجام شده و برای بسیاری نیز پذیرش و پرونده آنها آماده است. اینکه گفته می‌شود شرایط لازم را نداشته‌اند حرف بزرگی است و باید بتوانند آن را ثابت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس جلسه‌ای که برگزار شد کمیسیون تصمیم گرفت تا جزئیات این افراد در لیستی کامل طی مدت دو هفته به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. همچنین مقرر شد کمیته‌ای این موضوع را پیگیری کند.

جعفری تصریح کرد: کمیته‌ای که در کمیسیون آموزش پیگیر این مساله است قطعا از مسئولان وقت نیز می‌خواهد که با ارائه ادله در صورت وجود تخلف حضور یافته و توضیحات لازم را ارائه کنند و هر کدام از ذی‌نفعان (دانشجویانی که بورسیه گرفته‌اند) اگر در جایی احساس می‌کنند حق‌شان از بین می‌رود می‌توانند درخواست و شکایت خود را به کمیسیون جهت بررسی اعلام کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بر اساس مبنای دینی و قانونی، اصل بر صحت است. اگر مدعی هستند که دانشجویان قانون‌شکنی کرده‌اند باید این موضوع ثابت شود و طبیعتا در این راستا مجلس بیشتر از سایر دستگاه‌های مربوطه پیگیر است تا اگر خلافی وجود دارد مشخص شود.
 اخبار دانشگاه - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------