آغاز انتخاب رشته کارشناسی ارشد از فردا



  اخباردانشگاه ,خبرهای دانشگاه , انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 می توانند از فردا 21 خرداد ماه نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

  حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جزئیات انتخاب کدرشته های تحصیلی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته اظهار داشت: داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه کارنامه، مجاز به انتخاب رشته‌ های تحصیلی در این آزمون شده‌ اند، می توانند فرم انتخاب رشته‌ های اینترنتی خود را تکمیل کنند.

 

وی ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ های تحصیلی باید ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ های تحصیلی (دفترچه شماره 2) اقدام کرده و سپس حداکثر 100 کدرشته محل را از میان کدرشته محل ‌های مورد نظر خود به ترتیب علاقه مندی انتخاب و در فرم انتخاب رشته، درج کنند.

 

به گفته توکلی، داوطلبان پس از اطمینان از صحت رشته محل ‌های انتخابی خود، از 21 تا 25 خرداد ماه برای انتخاب رشته فرصت خواهند داشت.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه از 15 خرداد بر روی سایت این سازمان قرار دارد، گفت: تا امروز 656 هزار و 452 داوطلب از مجموع 707 هزار و 63 نفر داوطلب نسبت به پرینت اولیه خود اقدام کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبان علاقه مند به انتخاب رشته‌ های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته در محدوده زمانی 21 تا 25 خرداد 96 به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

 

توکلی ادامه داد: انتخاب رشته برای رشته‌ های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به طور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می ‌پذیرد.

 

وی بیان داشت: داوطلبانی که در یکی از رشته ‌های دانشگاه ‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می ‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت ‌نام کرده و مشغول به تحصیل شوند.

 

آزمون کارشناسی ارشد سال 96 روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد و نتایج نهایی آزمون نیز دهه اول شهریورماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------