دانشگاه ها ملزم به تثبيت شهريه و تسهيلات رفاهي شدند



 

 

دانشگاه ها ملزم به تثبيت شهريه و تسهيلات رفاهي شدند

 

وزير علوم :

دانشگاه ها ملزم به تثبيت شهريه و تسهيلات رفاهي شدند

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: درپي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به تمام مراكز دانشگاهي كشور ابلاغ شده تا هيچگونه افزايشي در شهريه و نرخ تسهيلات رفاهي خود به وجود نياورند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، 'كامران دانشجو' روز شنبه در حاشيه مراسم آغازين هفته پژوهش در جمع خبرنگاران افزود: ابلاغيه مربوط به ثابت ماندن ميزان شهريه و نرخ تسهيلات رفاهي در روز پنج شنبه به تمام دانشگاه هاي دولتي، غيرانتفاعي و‌ آزاد اسلامي ارسال شده است.

وي خاطرنشان كرد: همه اركان نظام و مردم به دنبال اين هستند كه طرح هدفمند كردن يارانه ها كه خود يك طرح بزرگ پژوهشي نيز به شمار مي آيد بدون مشكل و به خوبي در سطح كشور اجرا شود.

**ادغام وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و علوم به نفع كشور نيست

وزير علوم در رابطه با طرح ادغام وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و علوم نيز تصريح كرد كه اين موضوع، اصلا در دولت مطرح نيست و تنها در ذهن برخي افراد وجود دارد.

وي كه به همراه 'حميدرضا حاجي بابايي' وزير آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران حضور داشت اضافه كرد: ادغام اين دو وزارتخانه به نفع كشور و مملكت نيست و تا آنجا كه به من و وزير آموزش و پرورش ، مربوط مي شود اين كار را به صلاح نمي دانيم.

** متون بازنگري شده علوم انساني تا مهر آينده به دانشگاه ها مي رسد

دانشجو در مورد روند بازنگري متون و سرفصل هاي علوم انساني دانشگاه ها توضيح داد: هيچ رشته اي از مجموعه علوم انساني دانشگاه ها حذف نشده بلكه جلوي توسعه برخي از رشته ها تا زماني كه متون درسي آنها بازنگري نشده، گرفته شده است كه پس از بازنگري، مجوز توسعه آنها صادر خواهد شد.

وي با بيان اينكه درحال حاضر نزديك به 51 درصد دانشجويان كشور در رشته هاي علوم انساني تحصيل مي كنند اظهار داشت: متون درسي علوم انساني دانشگاه هاي ما نبايد به درس هاي ترجمه اي از غرب، محدود شود بلكه بايد علاوه بر آشنا ساختن دانشجويان با نظريات غرب و ديگر كشورها، اعتقادات و آموزه هاي ديني خود را نيز ارائه كنيم.

به اعتقاد وزير علوم، از آنجا كه علوم انساني، مقصد و هدف را به انسان مي شناساند از اهميت خاصي در ميان رشته هاي دانشگاهي برخوردار است.

وي يادآور شد: كارگروه ويژه بازنگري سرفصل ها و متون درسي علوم انساني، فعاليت خود را به خوبي دنبال مي كند و براساس خواسته دانشجويان، اعضاي هيات علمي و مردم كشور، آموزه هاي ديني در متن همه رشته هاي علوم انساني به ويژه جامعه شناسي، روانشناسي و اقتصاد، ورود پيدا خواهد كرد.

**آزمون دانش آموزان هنرستاني امسال هم برگزار مي شود

وزير علوم درباره وضعيت دانش آموزان فني و حرفه اي براي ورود به دانشگاه اظهار داشت: آزمون فني و حرفه اي امسال بدون ترديد برگزار مي شود اما با توجه به اينكه براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، داشتن مدرك پيش دانشگاهي براي ورود به دوره هاي كارشناسي دانشگاه ها لازم است بايد تدابيري براي ادامه تحصيل اين افراد انديشيده شود.

به گفته وي، آموزشكده هاي فني و حرفه اي بايد تا پايان سال 1390 از آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل شوند بنابراين احتمالا دانش آموزان اين آموزشكده ها بعد از اين تاريخ، براي تحصيلات دانشگاهي يا در آموزشكده هاي فني و حرفه اي و يا در موسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم، پذيرش خواهند شد.

دانشجو به دانش آموزان فني و حرفه اي اطمينان داد كه با وجود تغييرات آتي، براي ادامه تحصيل آنها هيچگونه مانعي وجود نخواهد داشت.

هفته پژوهش سال 1389 با به صدا در آمدن زنگ پژوهش و فناوري در مدرسه راهنمايي دخترانه نور واقع در منطقه شش آموزش و پرورش تهران با حضور وزراي آموزش و پرورش و علوم، تحقيقات و فناوري، معاونان پژوهشي و تعدادي از مديران اين وزارتخانه ها آغاز شد.

اجراي برنامه هاي هفته پژوهش در سراسر كشور تا روز پنج شنبه، 9 دي ماه ادامه خواهد داشت....../تحلیل:ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------