آغاز برگزاری آزمون ارشد علوم‌پزشکی از فردا/ظرفیت دقیق پذیرش



 برگزاری آزمون ارشد علوم‌پزشکی

آغاز برگزاری آزمون ارشد علوم‌پزشکی از فردا/ظرفیت دقیق پذیرش

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آغاز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی با رقابت 71 هزار داوطلب در 30 شهر و 31 حوزه امتحانی، از مهلت ویرایش انتخا‌ب‌های محل داوطلبان طی روزهای 19 تا 22 خرداد ماه خبر داد.

دکتر غلامرضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ویرایش انتخاب محل آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی طی روزهای 19 تا 22 خرداد ماه انجام می‌شود، اظهارکرد: داوطلبان می‌توانند مشخصات شناسنامه‌ای خود را در صورت لزوم طی روزهای جمعه تا یکشنبه 10 تا 12 خرداد ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir ویرایش کنند.

وی با اشاره به پذیرش 5195 داوطلب در آزمون ارشد علوم‌پزشکی، گفت: از این تعداد، ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی 4114 نفر، دوره شبانه 65 نفر، شعب بین‌الملل 362 نفر، دانشگاه آزاد 275 نفر و دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله 79 نفر است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه مدت زمان پاسخگویی برای کلیه رشته‌ها 160 دقیقه است، اظهارکرد: داوطلبان باید حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

حسن‌زاده با اشاره به طراحی سوالات آزمون کلیه رشته‌ها به صورت تستی چهار جوابی، گفت: به هر پاسخ صحیح سه نمره و برای هر پاسخ اشتباه و یا دو پاسخ به یک سوال، یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه خدشه و آسیب به پاسخنامه در تصحیح آن تاثیر داشته و مسوولیت آن به عهده داوطلب است، خاطرنشان کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار داوطلب، یک قطعه عکس 4*3، مداد مشکی نرم، مداد تراش، پاک‌کن و سنجاق (جهت الصاق کارت به سینه) الزامی است.

انتشار کلید اولیه سوالات کلیه رشته‌ها در 19 خرداد ماه

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به انتشار کلید اولیه سوالات کلیه رشته‌ها در 19 خرداد ماه، گفت: در صورتی که نسبت به هر یک از سوالات بر اساس کلید اعلام شده اعتراضی وجود داشته باشد، داوطلب می‌تواند درخواست خود را حداکثر 25 خرداد ماه بر اساس فرم اعلام شده فقط به صورت اینترنتی ارسال کنند./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------