جزييات توزيع كارت كنكور 91 منتشر شد: آغاز توزيع كارت از 4 تير



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزييات توزيع كارت كنكور 91 منتشر شد: آغاز توزيع كارت از 4 تير

مشاور عالي سازمان سنجش با تشريح جزييات توزيع و رفع نقص كارت ورود به جلسه كنكور 91، گفت: توزيع كارت ورود به جلسه آزمون از روز يكشنبه 4 تير آغاز مي‌شود.

حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به آغاز توزيع اينترنتي كارت ورود به جلسه آزمون سراسري سال 91 از روز يكشنبه چهارم تير ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، گفت: توزيع كارت‌هاي‌ شركت در‌ آزمون‌ كليه‌ داوطلبان‌ گروه‌هاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ وفني، علوم‌ تجربي‌، علوم‌ انساني‌، هنر و زبان‌هاي‌ خارجي‌ تا روز چهارشنبه هفتم تير ماه ادامه دارد.

وي افزود: داوطلبان بايد با وارد كردن اطلاعات مندرج بر روي كارت اعتباري ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه و يا شماره پرونده و كدرهگيري و شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از كارت شركت در آزمون تهيه كنند.

وي با بيان اينكه داوطلباني كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شركت در كنكور شده‌اند بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي، برحسب مورد نسبت به پرينت كارت گروه آزمايشي دوم و يا گروه‌هاي آزمايشي دوم وسوم خود اقدام كنند، اظهاركرد: براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و همچنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است.

توكلي افزود: چنانچه هر يك از داوطلبان موفق به پرينت كارت شركت در آزمون نشوند و يا اطلاعات كارت اعتباري را در اختيار ندارند، بايد با همراه داشتن كارت ملي و يا شناسنامه عكسدار شخصاً از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تير ماه91 از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به باجه رفع نقص حوزه ذيربط مراجعه كنند.

 

نحوه رفع نقص كارت كنكور91

وي در خصوص نحوه رفع نقص كارت ورود به جلسه آزمون، گفت: چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي نام خانوادگي و نام ، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع ديپلم ، شماره ملي، سري و سريال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزي، منطقه اخذ ديپلم ، سهميه، معدل كتبي نهايي ديپلم، محل اخذ مدرك ماقبل ديپلم، محل اخذ مدرك ديپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پيش دانشگاهي، استفاده از بورسيه آموزگار، كارمندي، مدرك كارداني و رشته‌هاي ويژه فرهنگيان كارت شركت در آزمون مشاهده كنند، بايد براي اصلاح مورد يا موارد مذكور با مراجعه به سايت سازمان سنجش حداكثر تا 10 تير ماه اقدام كنند.

وي افزود: البته داوطلباني كه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1384 به بعد است، چنانچه خواستار ويرايش اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 3 ، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود هستند، با توجه به اينكه در زمان ثبت‌نام اوليه نسبت به تاييد بندهاي فوق اقدام و كد سوابق تحصيلي دريافت كرده‌اند دراين مرحله هرگونه ويرايشي درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ويرايش اطلاعات منوط به هماهنگي سازمان سنجش و تاييد اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرك ديپلم داوطلبان است.

 

مشاور عالي سازمان سنجش ادامه داد: همچنين داوطلباني كه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1383 و قبل از آن است، چنانچه خواستار ويرايش سال اخذ مدرك ديپلم كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن هستند و در يكي از رشته‌هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي ديپلم خود را اخذ كرده‌اند و يا به يكي از رشته‌هاي مذكور تغيير مي‌دهند، بايد كد پيگيري آموزش و پرورش را از سايت سازمان سنجش دريافت كنند و آن را در محل مربوط در صفحه ويرايش اطلاعات وارد و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك ديپلم خود اقدام كنند.

 

وي با اشاره به نحوه اصلاح مواردي چون جنس، دين ، زبان خارجي امتحاني، معلوليت و بهيار در صورت مغايرت در كارت شركت در آزمون، تصريح كرد: داوطلبان مي‌توانند براي اصلاح از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تير ماه با به همراه داشتن كارت شناسايي معتبر شخصاَ به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه كنند.

وي افزود: همچنين چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب داراي اشكالاتي از جمله فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس و . . . است بايد در مهلت مذكور با به همراه داشتن 2 قطعه عكس 4*3 ، كارت ملي يا شناسنامه عكسدار شخصاَ به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه كنند و موضوع را پيگيري كنند تا مشكل رفع شود.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به زمان‌هاي برگزاري كنكور هر يك از گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه، گفت: آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح و داوطلبان گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر روز پنج شنبه هشتم تير ماه، گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح و گروه آزمايشي زبانهاي خارجي در بعدازظهر روز جمعه 9نهم تير ماه و گروه آزمايشي علوم انساني در صبح روز شنبه 10 تير ماه در 346 شهرستان و بخش مختلف برگزار مي‌شود./ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------