جزییات انتخاب رشته محل دستیاری منتشر شد



اخبار,انتخاب رشته محل آزمون دستیاری

جزییات انتخاب رشته محل دستیاری منتشر شد

آغاز انتخاب رشته محل آزمون دستیاری دوره چهلم از فردا

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از آغاز انتخاب رشته محل مجازین چهلمین دوره آزمون دستیاری از فردا روز شنبه 25 خرداد ماه خبر داد و گفت: حدود 7723 نفر از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

دکتر غلامرضا حسن زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز انتخاب رشته محل مجازین آزمون دستیاری از فردا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، گفت: داوطلبان می‌توانند تا روز چهارشنبه 29 خرداد ماه حداکثر تا 100 رشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

وی افزود: برای داوطلبانی که در چهلمین دوره پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی موفق به کسب نمره حداقل 150 از 600 شده‌اند کارنامه اینترنتی حاوی نمره آزمون و رتبه داوطلب در سهمیه صادر شده است.

حسن زاده با بیان اینکه تخصیص کارنامه و فرم انتخاب رشته محل و نیز تکمیل آن به منزله مجوز جهت پذیرش شناخته نمی‌شود تصریح کرد: در صورتی که در هر مرحله اعم از قبل یا بعد از پذیرش مشخص شود که متقاضی واجد شرایط استفاده از سهمیه یا سایر امتیازات مورد تقاضا نباشد طبق مقررات عمل می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی تخصیص سهمیه مازاد مناطق محروم گفت: در اجرای قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی، حداکثر 10 درصد ظرفیت به صورت مازاد در رشته‌های مندرج در راهنمای انتخاب رشته و با در نظر گرفتن سقف ظرفیت پذیرش به داوطلبان واجد شرایط که 80 درصد حدنصاب قبولی در رشته محل انتخابی کسب کرده‌اند اختصاص می‌یابد.

حسن زاده با بیان اینکه واجدین شرایط سهمیه مازاد مناطق محروم زمان انتخاب رشته محل دارای محدودیت در انتخاب رشته نمی‌باشند، تصریح کرد: این دسته از داوطلبان می‌توانند در فرم انتخاب رشته محل علاوه بر انتخاب رشته محلهای مورد نیاز سهمیه مازاد مناطق محروم دیگر رشته‌ها را در قالب سهمیه آزاد به ترتیب اولویت درج کنند.

وی افزود: داوطلبان باید در تکمیل فرم انتخاب رشته دقت کنند چرا که پس از تایید نهایی و ارسال فرم انتخاب رشته محل درخواست تغییر، کاهش یا افزایش در رشته محلهای انتخابی و یا ابطال فرم انتخاب رشته محل امکانپذیر نیست.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار لیست آخرین رتبه پذیرفته شده در سهمیه آزاد سی‌ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی خبر داد./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------