آغاز کنکور 92 با رقابت داوطلبان علوم ریاضی و فنی/شانس قبولی داوطلبان



کنکور 92,آغاز کنکور 92

آغاز کنکور 92 با رقابت داوطلبان علوم ریاضی و فنی/شانس قبولی داوطلبان

مشاورعالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری اولین نوبت از کنکور 92 با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، گفت: 251 هزار و 956 داوطلب در این نوبت باهم رقابت می‌کنند..

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز رقابت کنکوری‌ها با آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، گفت: از تعداد کل داوطلبان ثبت‌نام کننده در این آزمون 60.59 درصدشان را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به بسته‌بندی دفترچه‌های گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در بسته‌های سبز رنگ، درباره تعداد سوالات عمومی و زمان پاسخگویی به آن‌ها، تصریح کرد: در دفترچه سوالات عمومی 25 زبان و ادبیات فارسی با مدت زمان پاسخگویی 18 دقیقه، 25 سوال زبان عربی با مدت زمان پاسخگویی 20 دقیقه، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی با مدت زمان پاسخگویی 75 دقیقه و 25 سوال زبان انگلیسی با مدت زمان پاسخگویی 20 دقیقه درج شده است.

وی افزود: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی باید به سوالات دفترچه شماره دو شامل 55 سوال ریاضیات با مدت زمان پاسخگویی 85 دقیقه، 45 سوال فیزیک با مدت زمان پاسخگویی 55 دقیقه و 35 سوال شیمی با مدت زمان پاسخگویی 35 دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص میزان شانس قبولی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، گفت: شانس قبولی در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 78 درصد است./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------