جزئیات شرکت در رشته های بدون آزمون کنکور سراسری/ درصد شانس قبولی



اخبارکنکور,رشته های بدون آزمون کنکور سراسری

رئیس سازمان سنجش خبر داد:

جزئیات شرکت در رشته های بدون آزمون کنکور سراسری/ درصد شانس قبولی

رئیس سازمان سنجش، جزئیات شرکت غایبان کنکور در دوره پذیرش بدون آزمون را اعلام کرد و گفت: 667 هزار داوطلب امسال از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وارد دانشگاههای کشور می شوند.

ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر، درباره تجمیع دو آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش، گفت: در این آزمون، سنجش متمرکز شد و پذیرش کماکان در اختیار مرکز آزمون دانشگاه آزاد قرار دارد.

 

وی درباره افزایش تعداد شرکت کنندگان در آزمون سراسری 92، اظهار داشت: علیرغم پیش بینی ها مبنی بر کاهش تعداد داوطلبان در آزمون سراسری سال جاری، امسال با 18 هزار افزایش شرکت کننده مواجه شدیم.

 

رئیس سازمان سنجش درباره شرکت کنندگان گروه آزمایشی علوم تجربی از افزایش تعداد داوطلبان خبر داد و افزود: 47 درصد شرکت کنندگان در کنکورهای پنجگانه را متقاضیان گروه آزمایشی علوم تجربی تشکیل داده اند.

 

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجو با بیان اینکه امسال 667 هزار داوطلب از سوی سازمان سنجش وارد دانشگاههای کشور می شوند، ادامه داد: این میزان پذیرش شامل دوره های با آزمون و بدون آزمون می شود.

 

خدایی درباره شانس کلی داوطلبان در پذیرش، گفت: این میزان شانس برای قبولی حدود 63 درصد است البته به علت عدم حضور برخی شرکت کنندگان در جلسات آزمون، این شانس برای آن دسته از افرادی که در کنکور شرکت کردند افزایش خواهد یافت.

 

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه انتخاب رشته داوطلبان در دوره های با آزمون و بدون آزمون پذیرش 92 به برخی نکات اشاره و تاکید کرد: مرکز آزمون دانشگاه آزاد و سازمان سنجش بلافاصله بعد از اعلام نتایج مرحله اولیه این آزمون در 12 مرداد، اقدام به انتشار دفترچه های انتخاب رشته به صورت جداگانه خواهند کرد.

 

وی افزود: دفترچه سازمان سنجش شامل دو بخش با آزمون و بدون آزمون است، داوطلبان بر اساس نمره هایی که در دوره با آزمون دریافت می کنند مجاز به انتخاب رشته می شوند، این در حالیست که برای داوطلبان پذیرش بدون آزمون هیچ قید و محدودیتی وجود ندارد، داوطلبی که حتی غایب امتحان هم باشد می تواند در انتخاب رشته بدون آزمون شرکت کند.

 

به گفته رئیس سازمان سنجش، حتی اگر داوطلبان در دوره های بدون آزمون هم ثبت نام نکرده باشند، سازمان سنجش فرصتی را فراهم خواهد کرد که این ثبت نام صورت گیرد، از سوی دیگر داوطلبانی که در پذیرش با آزمون شرکت کرده اند در پذیرش بدون آزمون هم می توانند شرکت کنند.

خدایی درباره شرایط پذیرش بدون آزمون، خاطرنشان کرد: سوابق تحصیلی و معدل کتبی دو فاکتور اصلی پذیرش بدون آزمون دانشجو اعلام شده اند./مهر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------