تمهیدات جدید مرکز سنجش آموزش پزشکی برای حفاظت از آزمون‌ها



 مرکز سنجش آموزش پزشکی ,آزمون‌های علوم پزشکی

تمهیدات جدید مرکز سنجش آموزش پزشکی برای حفاظت از آزمون‌ها

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از برنامه‌های این مرکز برای افزایش امنیت و حفاظت از آزمون‌ها خبر داد.

غلامرضا حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم توجه به افزایش امنیت آزمون‌های علوم پزشکی، اظهارکرد: برای افزایش امنیت آزمون‌ها تمام تدابیری که برای اجرای آزمون مناسب و صحیح لازم است وجود داشته باشد، در نظر گرفته شده اشت، به گونه‌ای که در چند آزمون اخیر مشاهده شد که تمام آزمون‌ها با سلامت کامل برگزار شد.

 

تغییر مکان مرکز سنجش آموزش پزشکی

وی ادامه داد: در راستای افزایش ضریب امنیت آزمون با دستور وزیر بهداشت و حمایت مسئولان اجرایی وزارت بهداشت محل مرکز سنجش تغییر پیدا می‌کند و به مکان امن‌تر و بهتری انتقال پیدا خواهد کرد که به نظر می رسد در هفته آینده این تصمیم اجرایی شود و برنامه‌های اولیه آن انجام شده است.

 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه تغییر مکان مرکز سنجش موجب ارتقای امنیت آزمون‌های علوم پزشکی خواهد شد، گفت: مرکز جدید در همان ساختمان قبلی است و فقط موقعیت و فضای آن تغییر می‌کند، به گونه‌ای که تمام واحدهای مرکز در یک مجتمع و در یک فضا تجمیع می‌شود و فضاهای طراحی، قرنطینه و ... همه در یک فضا خواهد بود که این مسائل موجب ارتقای ضریب امنیت برگزاری آزمون‌ها می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در آزمون‌های اخیر وزارت بهداشت نظیر آزمون دستیاری و کارشناسی ارشد، هیچ نوع تخلفی گزارش نشده است، گفت: همه آزمون‌ها در امنیت کامل برگزار شده و به جز موارد خاص مانند اینکه شخصی فرد دیگری را به جای خود در آزمون فرستاده، موارد دیگری نبوده است.

 

تشکیل تیم ارزیاب برای بازدید از محل آزمون‌ها و مخزن سوالات

حسن زاده در خصوص تمهیدات وزارت بهداشت برای بررسی امنیت آزمون‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در این راستا تیمی را برای بازدید از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کرده‌ایم تا با حضور در دانشگاه‌های سراسر کشور محل برگزاری آزمون‌ها و مخزن نگهداری سوالات را بررسی کنند و چک لیستی برای آن تهیه کنند و اشکالاتی که بر اساس گزارشات ما در دانشگاه‌ها وجود دارد اصلاح شود.

 

وی اظهار کرد: تلاش ما این است که تا جایی که امکان دارد اشکالات را به دانشگاه ها انعکاس بدهیم تا آنها را اصلاح کنند و وزارت بهداشت نیز برای ایجاد اصلاحات به دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

 

حسن‌زاده در پایان با بیان اینکه هم اکنون یکی از افرادی که مسئول حفاظت از آزمون بوده است برای این کار مامور شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم تیم ارزیاب قبل از ماه مبارک رمضان حداقل یک بازدید داشته باشند و بعد از ماه مبارک رمضان نیز به طور منظم این کار انجام شود./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------