آخرین تغییرات در تعداد رشته‌های انتخابی کنکور 92



اخبارکنکور92,رشته‌های انتخابی کنکور 92

آخرین تغییرات در تعداد رشته‌های انتخابی کنکور 92

مشاور عالی سازمان سنجش از افزایش تعداد رشته محل‌های انتخابی داوطلبان با آزمون و بدون آزمون دوره کارشناسی خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دو روش پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی، گفت: بر اساس مصوبه کارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو، شیوه پذیرش دانشجوی دوره کارشناسی در سال تحصیلی 92-93 دانشگاه‌ها به دو صورت انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس شیوه اول داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده‌اند و بر اساس نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند پس از انجام انتخاب رشته پذیرش آنان بر اساس 75 درصد نمره آزمون و 25 درصد سوابق تحصیلی دیپلم با تاثیر مثبت و اولویت کد رشته محل‌های انتنخابی انجام می‌شود.

 

توکلی ادامه داد: بر اساس شیوه دوم پذیرش داوطلبان فقط بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم برای حدود 10 هزار رشته محل دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی و اولویت کد رشته‌ محل‌های انتخابی و دیگر ضوابط انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به تعداد انتخاب رشته محل‌های داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور 92، گفت: بر این اساس این دسته از داوطلبان که پس از اعلام نتایج اولیه برای انجام انتخاب رشته مجاز می‌شوند می‌توانند 150 رشته محل را انتخاب کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش به داوطلبان غایب، ‌افرادی که مجاز نشده‌اند و یا ثبت نام نکرده‌اند اشاره کرد و گفت: ‌این دسته از داوطلبان که متقاضی رشته‌های بدون آزمون هستند، می‌توانند 100 رشته محل را در زمان انتخاب رشته انتخاب کنند./ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------